Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Nemůže být opravdu tak pomalý

Nemůže být opravdu tak pomalý

Pérez musí evolvovat spolu s vozem.

Opravdu to bylo letos, když Sergio Pérez zvítězil ve Velké ceně Ázerbájdžánu a věděl, že vítězství v následujícím závodě ho dostane do čela šampionátu, před Maxe Verstappena? Zdá se to jako věčnost. Následovala VC Miami, kterou s drtivou převahou vyhrál Verstappen. A Pérez už potom nezvítězil ani jednou. Zatímco Verstappenovu hegemonii ve velkých cenách do konce roku narušilo pouze jedno vítězství Carlose Sainze z Ferrari, Pérez nevyhrál ani sprint, ani kvalifikaci. Verstappen změnu poměru sil s týmovým kolegou vysvětlil objevením nového nastavení vozu, vhodného pro jeho styl jízdy. Ale proč Pérez tak často dělal chyby, proč tak často nebyl ani na stupních vítězů?

Nejhorší byl asi Katar. Nejhorší víkend, co si pamatuji. Asi nejhorší v kariéře,“ vzpomíná Pérez. „Po takovém víkendu si řekneš: „Přece nemůžu být tak pomalý, musí to mít důvod.“ Když se závodí jeden víkend za druhým, mívám pocit, že prostě není čas podívat se na všechno. Měl jsem pocit, že kdybychom měli více času, bylo by to lepší. Očividný problém byl s nastavením, nevěděli jsme si s ním rady. Ale když jsme našli problém, vynaložili jsme mnoho úsilí k jeho potlačení. Takže to nebylo jen o tom, že jsme nedělali věci dobře.

Sergio Pérez v Baku. Připravený bojovat o titul mistra světa. Foto: Red Bull

Z tohoto vyjádření si asi můžeme odnést hlavně to, že stejně jako loni, ani letos Pérez nedokázal jezdit dobře s Verstappenovým nastavením, ale nedokázal mu konkurovat ani se žádným jiným. Přesto zůstává v týmu. Jak sám řekl, odmítá, aby jeho kariéra skončila takto. Novou naději mu dává nový vůz, na kterém Red Bull pracoval po většinu letošního roku, jelikož se velmi rychle ukázalo, že RB19 nebude mít reálného konkurenta. Přesto si Pérez na RB19 jaksi nestihl zvyknout.

Mým největším problémem byl nulový progres. Sezonu jsem začal nastejno s Maxem, jenže v průběhu sezony jsem potřeboval evoluci a místo ní jsem dělal jedině kroky vzad. Takže hlavním cílem příštího roku bude sezonní progres. Prvních pět, šest závodů jsem byl silný, ale pak chyběl progres spolu s naším vozem. Ale ve snaze řešit problémy s nastavením jsem se hodně naučil a příští rok budu silnější.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Red Bull