Norris o kousek před Verstappenem

VC Španělska - 1. trénink
Velká cena Španělska začíná nejlépe pro McLaren. V prvním tréninku byl nejrychlejší Norris, který porazil jen o 24 tisícin sekundy Verstappena. Do nejlepší trojice se díky domácímu Sainzovi dostalo i Ferrari. Leclerc bojoval s potížemi a kvůli tomu se nedostal ani do nejlepší desítky.
Dva týdny po výletu do Kanady se formule 1 vrátila do Evropy. Na programu byla Velká cena Španělska na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya. Závodníky přivítalo slunečné počasí. Zatímco teplota vzduchu činila 27 stupňů, asfalt měl 46 stupňů.
Ne všechny týmy nasadily do úvodní hodiny tréninkových jízd své závodní sestavy. Ke změně došlo u Haasu. Zde stejně jako v Imole nastoupil Bearman. Kokpit mu uvolnil Hülkenberg.
Hned v úvodu na trať vyjížděla většina jezdců. Otáteli pouze Verstappen s Albonem, kteří prozatím zůstávali v garáži. Závodníci ve většina případů nasazovali tvrdou sadu pneumatik. V akci se ale ukázala také střední směs gum.
Pro týmy představoval úvodní trénink první příležitost otestovat vylepšení. Ty nasazuje v Barceloně většina stájí. Zatímco Leclerc s Čouem jezdili s flow-wis nátěrem, McLaren se ukázal s aerodynamickou zahrádkou.
Po deseti minutách vedl Russell s časem 1:15,868. Druhé místo patřilo domácímu Sainzovi (1:15,899) a třetí Verstappenovi (1:16,254).
Netrvalo dlouho a dal o sobě vědět také Verstappen. Nizozemce posunulo do čela kolo v hodnotě 1:15,424. Russella překonal o 268 tisícin sekundy.
Sainz si krátce před posunem na druhé pozici stěžoval, že nemá dostatečný výkon. U Ferrari ale zvádli problém vyřešit velmi rychle a Španěl nemusel vůbec zajíždět do boxů.
Zatímco Sainz figuroval na třetí pozici, jeho týmový kolega Leclerc byl až sedmý. Monačan navíc zápasil se svým vozem a stěžoval si, že se chová příšerně.
Spokojenost nepanovala ani u McLarenu. Norris si stěžoval na nízkou přilnavost. Svá slova potvrzoval jízdním projevem. Na výjezdu z předposlední zatáčiky se totiž ocitl dvěma koly ve štěrku. U RB se pracovalo na voze Cunody.
Trénink se přehoupl do své druhé poloviny a v akci se poprvé ukázaly měkké pneumatiky. Verstappen se sice na chvíli začal propadat dolů a vedení se ujal domácí Sainz na nové střední směsi pneumatik, netrvalo ale dlouho a Nizozemec se vrátil zpátky na špici. Vedl s časem 1:14,252. Sainz byl pozadu o 320 tisícin a třetí Pérez zaostával o 440 tisícin.
Necelých 22 minut před koncem byly vyvěšeny červené vlajky. Postaral se o ně Alonso. Dvojnásobný vítěz VC Španělska z let 2006 a 2013 vyjel v deváté zatáčce mimo trať a z jeho vozu odlétl úlomek.
Krátce před přerušením se posunul do čela Norris. Pilota McLarenu dostal na špici výkon 1:14,228. Tím pokořil Verstappena o pouhých 24 tisícin.
Leclerc si stěžoval na Strolla, který mu překážel při ostrém pokusu. "Jako vždy uprostřed zatáčky," rýpnul si Monačan. Pilot Ferrari se necelou čtvrthodinu před koncem tréninku nacházel na 11. pozici.
O pár minut později Leclercovo trápení pokračovalo. Tentokrát mu dělalo starost chování spojky při návratu do boxů. Poprosil proto mechaniky, aby spojku prověřili.
Špatné zprávy přicházely také do tábora Alpine. Gasly si stěžoval, že je s jeho autem něco špatně. Byl proto povolán do boxů.
Z pohledu výsledků už se nic nezměnilo. Vítězem prvního tréninku se stal Norris o 24 tisícin sekundy před Verstappenem. Třetí skončil Sainz.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,228 | 26 | |
2. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:14,252 | + 0.024 | 26 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,572 | + 0.344 | 30 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,614 | + 0.386 | 30 |
5. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:14,692 | + 0.464 | 27 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,867 | + 0.639 | 28 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,911 | + 0.683 | 27 |
8. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:15,086 | + 0.858 | 29 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,222 | + 0.994 | 25 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,417 | + 1.189 | 24 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,434 | + 1.206 | 25 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,472 | + 1.244 | 23 |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:15,484 | + 1.256 | 20 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,512 | + 1.284 | 27 |
15. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:15,580 | + 1.352 | 29 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,616 | + 1.388 | 23 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,644 | + 1.416 | 29 |
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,752 | + 1.524 | 24 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,865 | + 1.637 | 28 |
20. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:15,916 | + 1.688 | 20 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren