Norris neztrácí rychlost

VC Španělska – 1. trénink
Norris zůstává ve formě i v Barceloně. Pilot McLarenu ovládl úvodní volný trénink na Velkou cenu Španělska před Verstappenem a Hamiltonem. Vedoucí muž šampionátu Piastri začal pátým časem.
Norris figuroval na první příčce už v první polovině tréninku, kdy většina pole jezdila převážně na tvrdé sadě. Poté, co se začalo přezouvat na měkkou směs, Norris svou pozici potvrdil. Vítězem se stal s časem 1:13,718. Druhý Verstappen, který v úvodu tréninku laboroval s nastavením diferenciálu, ztratil 367 tisícin sekundy. Třetí Hamilton zaostal za Norrisem o 378 tisícin.
Piastri začal se ztrátou 576 tisícin. Australan obsadil páté místo. Pokud by toto pořadí platilo i v závodě, ztratil by Piastri celkové vedení. V něm by ho vystřídal Norris.
Ne všichni piloti zatím nasadili měkkou směs pneumatik. To platí mimo jiné o Mercedesu, který tak prozatím nerozkryl všechny karty. Russell skončil v prvním tréninku jedenáctý, Antonelli dokonce až osmnáctý.
V akci jsme viděli dva nezávodní piloty. Hirakawa zaskočil u Haasu za Ocona, Williams nechal odpočívat Albona a místo toho nasadil Martinse. Hirakawa zajel sedmnáctý čas, Martins devatenáctý. Francouz byl ovšem jedním z pilotů, kteří neobuli měkké gumy. Na monopostu juniora Williamsu jsme mohli v úvodu vidět takzvanou „aerodynamickou zahrádku“. V úvodních minutách ho Williams využíval především k testovacím účelům. Hirakawa si udělal výlet do kačírku v 10. zatáčce.
Z domácích jezdců začal lépe třináctý Alonso. Sainz zajel patnáctý čas.
Velká cena Španělska je velkou výzvou nejenom pro piloty, ale také pro inženýry. Tento víkend totiž vstupují v platnost přísnější pravidla pro kontrolu ohebnosti předních křídel.
Dost možná jde letos o poslední závod F1 na okruhu v Barceloně. Od příštího roku se totiž Velká cena Španělska přesouvá na městský okruh do Madridu a jestli se najde v kalendáři místo i pro katalánskou trať, zůstává zatím otázkou.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:13,718 | 28 | |
2. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:14,085 | + 0.367 | 17 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,096 | + 0.378 | 28 |
4. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,238 | + 0.520 | 30 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,294 | + 0.576 | 27 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:14,339 | + 0.621 | 27 |
7. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,597 | + 0.879 | 25 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:14,605 | + 0.887 | 25 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:14,643 | + 0.925 | 26 |
10. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:14,746 | + 1.028 | 27 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,751 | + 1.033 | 31 |
12. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,786 | + 1.068 | 23 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,798 | + 1.080 | 20 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:14,865 | + 1.147 | 20 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:14,935 | + 1.217 | 25 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,155 | + 1.437 | 22 |
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,298 | + 1.580 | 22 |
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,369 | + 1.651 | 30 |
19. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,522 | + 1.804 | 26 |
20. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:15,530 | + 1.812 | 19 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren