Novinky

  • 08.10.2024 Bad Michael Andretti již neřídí tým Andretti Global, zůstal jako poradce

  • 10.09.2024 Neutral Magnussena v Baku nahradí Bearman.

  • 31.08.2024 Good Ital Andrea Kimi Antonelli nahradí u Mercedesu pro příští rok Lewise Hamiltona

Facebook Instagram

Ferrari ztrácí technického ředitele

Ferrari ztrácí technického ředitele

Ulovil ho Aston Martin.

Ferrari oficiálně potvrdilo odchod svého technického ředitele šasi, Enrica Cardileho. Po 20 letech v Maranellu se nechal zlákat do Anglie, kde bude pracovat pro tým Aston Martin. O možném přestupu se v zákulisí šeptalo už déle a má vycházet z nespokojenosti Lawrence Strolla s konkurenceschopností letošního vozu. Tým Ferrari ještě v Silverstonu trval na tom, že Cardile je pevnou součástí jeho organizace. O den později však už vydal oficiální tiskovou zprávu o jeho okamžitém odchodu.

Scuderia Ferrari HP oznamuje, že Enrico Cardile opouští společnost, takže se vzdává role technického ředitele šasi. Po téměř dvou dekádách s Ferrari dal výpověď. Proto s okamžitou platností, jako dočasné opatření, přebírá dohled nad oblastí šasi šéf týmu, Frédéric Vasseur. Všichni ve Scuderii Ferrari HP Enricemu děkují za spoustu tvrdé práce ve všech těch letech.

K zajímavé změně došlo také na pozici ředitele skupiny Aston Martin. Martina Whitmarshe, bývalého šéfa týmu McLaren, vystřídal Andy Cowell, bývalý ředitel továrny Mercedesu na motory F1.

Ještě nevíme, jakou roli Cardile dostane. Technickým ředitelem je Dan Fallows, cenná akvizice z Red Bullu. U Ferrari by ztráta technického ředitele mohla ještě posílit zájem o Adriana Neweyho, pro kterého je letošní sezona poslední s Red Bullem. Technické oddělení by nejspíše potřebovalo nějakou reorganizaci, jelikož ve vývoji letošního vozu evidentně zabloudilo.

Od nasazení balíku nových dílů ve Španělsku začal mít vůz SF-24 problém s bušením podlahy o asfalt v rychlých zatáčkách, což mělo za následek ztrátu konkurenceschopnosti. Po mnoha týdnech trápení udělalo Ferrari v Silverstonu srovnávací test a zjistilo, že verze použitá naposledy v Imole je pořád rychlejší. Rozhodlo se dále pokračovat se starší verzí, čímž i podle vyjádření Carlose Sainze, ztratilo dva až tři měsíce vývoje. Ještě horší může být, že je třeba zvolit jiný směr vývoje, než byl ten, kterým se tým ubíral při vývoji španělského balíku. A nikdo u Ferrari neví, proč španělský balík tak velmi změnil chování vozu v rychlých zatáčkách. A v této situaci tým přišel o svého technického ředitele.

Konkurenceschopnost Ferrari se minulý víkend zlepšila díky kroku zpět. Foto: Ferrari

Zdroj: motorsport, úvodní foto: Ferrari