Novinky

  • 23.03.2025 Bad Leclerc a Hamilton z Ferrari a Gasly z Alpine byli vyloučeni z Velké ceny Číny

  • 18.03.2025 Neutral FIA počínaje VC Číny zpřísňuje testování ohýbání zadního křídla

  • 14.03.2025 Good Stefano Domenicali, ředitel F1, má novou pětiletou smlouvu

Facebook Instagram

Hamilton poutá pozornost médií

Hamilton poutá pozornost médií

Marketingová operace s příliš starým jezdcem?

Po únorových testech v neobvykle studeném Bahrajnu může Lewis Hamilton o novém voze Ferrari říci jen tolik, že se zdá být krokem vpřed a že se v něm cítí dobře. Zato ale média se pochopitelně nemohou nabažit okolností přestupu sedminásobného mistra světa do nejúspěšnějšího týmu historie F1. Jednou z těchto zajímavostí je, že Hamilton už je v klubu čtyřicátníků a podle jeho bývalého šéfa ho jeho věk může kdykoli dostihnout. Zítra nebo za pár let.

Mozek ještě starouši slouží,“ pousmál se Hamilton v rozhovoru pro magazín Time. „Samozřejmě tělo stárne, ale já nikdy nebudu starý. A řeknu vám, že odchod na důchod není v dohledu. Můžu tady být klidně do padesátky. Nesrovnávejte mě s jinými. Jsem prvním a jediným černým jezdcem tohoto sportu. Jsem jinak stavěný a leccos jsem zažil. Píši svůj unikátní příběh. Nemůžete mě srovnávat s jinými čtyřicátníky, současnými nebo z historie F1, protože nikdo nebyl jako já. Jsem hladový, nemám ženu, děti. Mám jeden cíl, a tím je vítězení. To je moje priorita číslo 1.

Vítám negativitu. A nikdy, nikdy jsem neposílal vzkazy starším, zpravidla bílým mužům, kteří se vyjadřovali k mé kariéře a chtěli mi říkat, co mám dělat. Přijít, mít výsledky. Pak řeči utichnou,“ řekl Hamilton v reakci na Eddieho Jordana, jenž prohlásil, že Ferrari spáchalo sebevraždu, když se vzdalo Carlose Sainze.

Hamiltonovi fanoušci přijdou o populární signál “hammertime“, který Hamilton používal se závodním inženýrem Peterem Bonem Bonningtonem a zůstal spolu s ním v Mercedesu.

Když jsem to z vysílačky slyšel loni v Abú Zabí, měl jsem slzy na krajíčku. Nepamatuji si, jak dlouho už to nepoužil. Bylo to s námi od první sezony. Tehdy jsem mu řekl: „Neříkej mi jen, jeď rychleji. Řekni, že je “hammertime“, to pochopím. Byly to skvělé časy, stal se jedním z mých nejbližších přátel. Nečekal jsem, že se to stane. Pracoval s Michaelem Schumacherem, pracoval se skvělými jezdci, ale nejdéle byl se mnou. Být někoho závodním inženýrem může být frustrující a těžké a on se mnou vydržel tak dlouho a nikdy mě nezklamal. Se svým novým inženýrem jsem o tom ještě nemluvil. Nevím, jak by to znělo s italským přízvukem, ale asi najdeme něco italského nebo prostě něco nového.

A předseda Ferrari, John Elkann, popřel spekulace, že celý přestup není o vyhlídce na zisk mistrovského titulu, ale je to jen obří "marketingová operace".

Říct něco takového je vůči Lewisovi hodně nefér. Prý marketingová operace! Pravdou je, že Lewis to nepotřebuje. A Ferrari to nepotřebuje. Když získáme titul a pohár, dosáhneme úžasných věcí na trati, pak to bude dávat smysl i mimo trať. Potom budeme v zemi neomezených možností.

Jen marketingová operace to asi není, ale člověk tak nějak tuší, kde se ty řeči berou. Foto: Time

A na závěr přece jen Hamiltonovo zamyšlení nad tím, jak si představuje život po odchodu do důchodu. Samozřejmě, s Ferrari! Konkrétně s Ferrari 250 California Spyder. A se svým psem.

To je automobil pro důchod snů. Dokážu si představit sebe s Roscoem. Sedí vedle mě, v šátečku a brýlích, zatímco řídím někde na kalifornské dálnici.

Historický kousek z dílny Ferrari patřící Alainu Delonovi se v roce 2015 prodal za 18.5 milionu dolarů, což by dnes kvůli inflaci bylo 24.8 milionu dolarů, tedy asi 575 milionů korun. Hamilton byl přitom před pár dny viděn, jak opouští monacký apartmán Tota Wolffa na vzácném motocyklu MV Agusta F4RR, který má při hmotnosti 183 kilogramů výkon 212 koňských sil. Nic pro důchodce.

Zdroj: Time, Motorsport, úvodní foto: Ferrari