Jediný trénink v Milwaukee vyhrál Newgarden

Hy-Vee Milwaukee Mile 250s – trénink
IndyCar se po osmi letech vrací na tradiční ovál Milwaukee Mile. Mílová dráha s malým klopením je nejstarším závodištěm na světě. Už v roce 1876 se tam proháněly koně. Od roku 1903 hostí automobilové závody a od roku 1937 předchůdce dnešní série IndyCar. V roce 1954 nahradil prašnou dráhu asfalt. Poslední závod se ale na oblíbené Míli jel v roce 2015.
Závod v Milwaukee tradičně připadal v kalendáři IndyCar na týden po Indy500. K tomu se letos sice ani nepřiblížil, Indy500 se jede na konci května, Milwaukee se do kalendáře vrátilo v novém termínu – na přelomu srpna a září, tedy o víkendu, který je v Americe tradičně spojený se Svátkem práce. Nicméně v pátečním tréninku se nejlépe dařilo vítězi letošní pětistovky v Indianapolisu.
Josef Newgarden zajel čas 0:23,0156. Druhý nejrychlejší byl vítěz závodu v Milwaukee v roce 2009 Scott Dixon (+ 0,0993). Pato O’Ward, který v Milwaukee startuje poprvé, byl v pátečním tréninku třetí. Čtvrtý čas si připsal Felix Rosenqvist, elitní pětku uzavírá Newgardenův stájový kolega Scott McLaughlin.
Protože 90 minut, které jezdci dostali v pátek k dispozici, je jediný trénink, bylo na trati rušno. Piloti nejprve jezdili mimo závodní stopu, aby trať pogumovali a mohli pak během závodů jezdit i bok po boku. Pak se soustředili na kvalifikační setup, nakonec potom následovaly dlouhé stinty simulující závodní podmínky.
Do kokpitu se v Milwaukee vrací Katherine Leggeová (Dale Coyne Racing). Změna nastala i u týmu Eda Carpentera, respektive nenastala, protože ve voze číslo 20 zůstal Christian Rasmussen. Původně na oválech měl startovat Ed Carpenter, ale ten nováčkovi a šampionovi Indy Lights přepustil své místo, aby mohl získat zkušenosti i s ovály. Sympatický krok zejména s ohledem na to, že tým bojuje se stájí Juncos Hollinger Racing o to, který z vozů skončí na pozici, kdy dostává od IndyCar zhruba milionový příspěvek a Juncos Hollinger Racing navíc před závodem v Portlandu nahradil Agustína Canapina zkušeným Conorem Dalym. Právě Rasmussen byl jediným, kdo v pátek narazil do zdi. Vyvázl ale bez zranění a tým by měl vůz na sobotní kvalifikaci stihnout opravit.
Největší pozornost se samozřejmě upíná na dva jezdce, kteří jsou tři závody před koncem sezony na tom v pořadí šampionátu nejlépe. Kdyby Álex Palou udržel náskok, se kterým do Wisconsinu přijel, bude mít prakticky jistý titul. Druhý Will Power má ztrátu 54 bodů, což je maximum, které lze během závodního víkendu získat, na bodovaných příčkách končí ale i poslední jezdec, takže Palouovi by stačilo za 14 dní v Nashvillu jen odstartovat a Power by jej nepředstihl ani v případě, že by vyhrál a získal maximum bonusových bodů.
K tomu je ale ještě daleko. V Milwaukee se jedou dva závody na 250 kol, se závěrečným podnikem v Nashvillu je celkem ve hře 162 bodů a na titul kromě Powera (-54 bodů) mohou myslet i Herta (-67 bodů), McLaughlin (-88 bodů), Dixon (-101 bodů) a matematickou šanci mají i O’Ward (-124 bodů), Newgarden (-131 bodů) a Kirkwood (-142 bodů).
Kvalifikace se jede v sobotu ve 20:15 našeho času. Start prvního závodu je 5 minut po půlnoci. Druhý závod začíná v neděli v 21:00 SELČ.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:23,0156 | 81 | |
2. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:23,1149 | + 0.099 | 56 |
3. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:23,1633 | + 0.147 | 71 |
4. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:23,1812 | + 0.165 | 86 |
5. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:23,1881 | + 0.172 | 55 |
6. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:23,2523 | + 0.236 | 63 |
7. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:23,2634 | + 0.247 | 85 |
8. | ![]() |
Meyer Shank Racing | Honda | 00:23,2838 | + 0.268 | 69 |
9. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:23,3046 | + 0.289 | 66 |
10. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:23,3263 | + 0.310 | 67 |
11. | ![]() |
Team Penske | Chevrolet | 00:23,3425 | + 0.327 | 71 |
12. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:23,3550 | + 0.339 | 99 |
13. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:23,3910 | + 0.375 | 90 |
14. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:23,3959 | + 0.380 | 57 |
15. | ![]() |
Arrow McLaren | Chevrolet | 00:23,5129 | + 0.497 | 66 |
16. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:23,5194 | + 0.503 | 57 |
17. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:23,5452 | + 0.529 | 64 |
18. | ![]() |
Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 00:23,6151 | + 0.599 | 77 |
19. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Chevrolet | 00:23,6475 | + 0.632 | 68 |
20. | ![]() |
A.J. Foyt Enterprises | Chevrolet | 00:23,7444 | + 0.728 | 76 |
21. | ![]() |
Andretti Global | Honda | 00:23,8506 | + 0.835 | 58 |
22. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:23,9003 | + 0.884 | 69 |
23. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:23,9347 | + 0.919 | 82 |
24. | ![]() |
Rahal Letterman Lanigan | Honda | 00:23,9368 | + 0.921 | 62 |
25. | ![]() |
Juncos Hollinger Racing | Honda | 00:24,0210 | + 1.005 | 60 |
26. | ![]() |
Chip Ganassi Racing | Honda | 00:24,1162 | + 1.100 | 91 |
27. | ![]() |
Dale Coyne Racing | Honda | 00:24,2505 | + 1.235 | 59 |
Zdoj: Původní text redakce, úvodní foto: Penske Entertainment