Piastri nepouští první místo z rukou

VC Emilie-Romagni – 2. trénink
Piastri zůstává v Imole na čele. Australan byl nejrychlejší i ve druhém volném tréninku. Rozestup mezi ním a týmovým kolegou Norrisem byl znovu velmi těsný. Piloty McLarenu dělilo jenom 25 tisícin. Třetím místem se blýskl Gasly.
Program druhého tréninku byl přesně takový, na jaký jsme zvyklý. Nejprve přišly seznamovací pokusy, pro které většina nazula střední sadu, na přelomu první a druhé poloviny tréninku jsme viděli kvalifikační simulace na měkké sadě a nakonec trénink uzavřel nácvik závodního režimu na tvrdších směsích.
Po první z těchto pomyslných tří fází na tom byl nejlépe Norris s časem 1:15,952. Brita následovali jezdci Williamsu Sainz (1:15,992) a Albon (1:16,059), Piastrimu tou dobou patřilo čtvrté místo. Lídr šampionátu měl na kontě čas 1:16,152.
Po pokusech na nejměkčí sadě ale opět převzal vedení Piastri. Australanovo nejlepší kolo mělo hodnotu 1:15,293. Norris ztratil na svého týmového kolegu jen velmi málo. Rozestup mezi dvojicí činil 25 tisícin. Na třetí místo se překvapivě posunul Gasly.
Při závodních simulacích už se pořadí podle očekávání neměnilo. Piastri tak zakončil pátek se stoprocentní úspěšností – vyhrál první trénink i ten druhý.
Čtyřnásobný mistr světa Verstappen zakončil den na pátém místě. Domácím fanouškům zatím nedělá velkou radost Hamilton. Brit obsadil ve druhém tréninku až 11. místo se ztrátou 650 tisícin na Piastriho.
Nového jezdce stáje Alpine Colapinta dělila od Gaslyho téměř půlsekunda. Argentinec obsadil 13. příčku a zvládl naštvat nejednoho soupeře. Během tréninku se totiž připletl do cesty Alonsovi i Cunodovi.
Šest a půl minuty před koncem tréninku byly vyvěšeny červené vlajky. V zatáčce Tamburello vylétl z trati Hadjar a bokem trefil bariéru z pneumatik. Francouzský nováček se sice snažil dostat zpět na trať, nakonec ale skončil zahrabaný ve štěrku. Dvě minuty před koncem sice došlo k restartu, ale žádné seriózní pokusy už jsme pochopitelně neviděli. Cílem bylo dát jezdcům šanci vyzkoušet si po skončení tréninku start.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,293 | 28 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,318 | + 0.025 | 25 |
3. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:15,569 | + 0.276 | 29 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,693 | + 0.400 | 23 |
5. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:15,735 | + 0.442 | 26 |
6. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,768 | + 0.475 | 28 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:15,792 | + 0.499 | 22 |
8. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:15,827 | + 0.534 | 29 |
9. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,916 | + 0.623 | 29 |
10. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,934 | + 0.641 | 29 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:15,943 | + 0.650 | 26 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,009 | + 0.716 | 26 |
13. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:16,044 | + 0.751 | 29 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,220 | + 0.927 | 21 |
15. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,255 | + 0.962 | 22 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,339 | + 1.046 | 27 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,341 | + 1.048 | 23 |
18. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,406 | + 1.113 | 27 |
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,419 | + 1.126 | 26 |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,420 | + 1.127 | 24 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren