Piastri ukazuje sílu i v Evropě, havárie Bortoleta

VC Emilie-Romagni – 1. trénink
Evropská část sezony začala, na špici ale stále zůstává známé jméno. Úvodní trénink v Imole patřil Piastrimu, který zdolal Norrise rozdílem 32 tisícin. Třetím místem příjemně překvapil Sainz. Nástupce Doohana u Alpine Colapinto začal 17. místem, Bortoleto v závěru havaroval.
Úvodní trénink se nesl především ve znamení testování nových měkkých pneumatik specifikace C6, které většina jezdců obula hned v úvodních minutách. Také se zkoušela vylepšení, která na první evropský závod sezony přivezla většina týmů. Výjimkami jsou tento víkend pouze Williams a Sauber.
Po polovině tréninku se na špici nacházel Russell, nedlouho poté ho ale sesadil Piastri. Australan poté zůstal s časem 1:16,545 na prvním místě až do konce. Druhý Norris na něj nakonec ztratil 32 tisícin, třetí Sainz zaostal o 52 tisícin. Russellova ztráta nakonec činila 54 tisícin a stačila na čtvrté místo. Sedmý Verstappen už ztratil více než tři desetiny.
Trénink ukončily červené vlajky o 2,5 minuty dříve. V předposlední zatáčce totiž ustřelila zadní část vozu Bortoletovi a Brazilec skončil ve zdi. I přesto dokázal pilot Sauberu zaznamenat devátý čas, přičemž hned za ním skončil na desátém místě týmový kolega Hülkenberg.
Svůj první závodní víkend v barvách Alpine zažívá Colapinto. Argentinec, kterého jsme loni mohli v závěru sezony vídat u Williamsu, nahrazuje minimálně na příštích pět závodů Doohana. V prvním tréninku skončil sedmnáctý a byl o téměř sedm desetin pomalejší než týmový kolega Gasly, který skončil šestý.
S výjimkou Bortoleta se prvním trénink obešel bez vážnějších incidentů. Viděli jsme ale tradičně několik výletů mimo trať. Někteří se potýkali také s nastavením světlé výšky. Na cílové rovince drhnula podlaha o asfalt Bortoletovi, svou kluznou desku hodně opotřebil také domácí Antonelli. Ital začal až 13. místem.
Některé týmy zatím neposkytly veškerá vylepšení oběma jezdcům. Například u Aston Martinu zatím jezdí s novinkami pouze Stroll. Rozhodnutí o tom, jestli je pro zbytek víkendu dostane také Alonso, teprve padne. U Alpine testoval nové přední křídlo jen Gasly. V průběhu tréninku se ale Francouz vrátil ke starší verzi.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,545 | 23 | |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,577 | + 0.032 | 23 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,597 | + 0.052 | 19 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,599 | + 0.054 | 26 |
5. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,641 | + 0.096 | 22 |
6. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:16,696 | + 0.151 | 21 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,905 | + 0.360 | 15 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,922 | + 0.377 | 21 |
9. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,925 | + 0.380 | 23 |
10. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,998 | + 0.453 | 23 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,032 | + 0.487 | 23 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:17,077 | + 0.532 | 23 |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,094 | + 0.549 | 23 |
14. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:17,121 | + 0.576 | 22 |
15. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:17,286 | + 0.741 | 22 |
16. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:17,356 | + 0.811 | 18 |
17. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:17,373 | + 0.828 | 21 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:17,446 | + 0.901 | 20 |
19. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:17,641 | + 1.096 | 19 |
20. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:17,662 | + 1.117 | 20 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren