Piastri bere pole position, Ferrari propadlo

VC Emilie-Romagni – kvalifikace
Piastri má další šanci na vítězství. Pilot McLarenu ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Emilie-Romagni, když o pouhých 34 tisícin porazil Verstappena. Norris nezvládl závěrečný pokus a skončil až čtvrtý – porazil ho i Russell. Oba jezdci Ferrari selhali, Cunoda měl velkou nehodu.
Ačkoli v trénincích dominovali piloti McLarenu, v kvalifikaci se rozhodující bitva nesla ve znamení duelu Piastri versus Verstappen. Po prvních pokusech byl na tom lépe pilot Red Bullu, který pokořil lídra šampionátu o 49 tisícin. Norris ztrácel téměř dvě desetiny a byl třetí.
V klíčových pokusech ovšem dokázal Piastri zvrátit boj na svou stranu. On i Verstappen se sice zvládli zlepšit, kolo australského jezdce ale nakonec bylo o 34 tisícin rychlejší než Nizozemcovo. Piastriho nerozhodil ani hustý provoz, kterému musel čelit v závěrečném sektoru trati.
Norris už do boje o pole position nezasáhl. Po nepovedeném závěrečném pokusu se nedokázal zlepšit a dokonce neudržel ani třetí příčku. Z té ho odsunul Russell, kterému se vyplatil zajímavý tah – na poslední kolo nenazul měkkou sadu pneumatik C6, ale středě tvrdou směs.
Stejně jako Russell zariskovali také piloti Aston Martinu, kterým toto rozhodnutí zajistilo nejlepší kvalifikaci roku. Nejenže oba jezdci díky němu postoupili do třetí části, ale i mezi nejlepší desítkou byli konkurenceschopní. Dvojnásobný šampion Alonso, který stále čeká na své první letošní body, zaznamenal pátou pozici. Stroll skončil osmý.
Nálada pod psa panuje u domácích. Piloti Ferrari Leclerc a Hamilton se totiž nedokázali dostat ze druhé části a obsadili pouze jedenácté, respektive dvanácté místo. V prostředním segmentu skončilo kvalifikační účinkování i pro Antonelliho, který v neděli vyrazí až jako třináctý.
Kvalifikace přinesla dvě nehody. Už po šesti minutách první části hrozivě boural Cunoda v zatáčce Villeneuve. Japoncův vůz dokonce hodil po nárazu do bariéry salto, jezdec ale vyvázl nezraněn. V závěrečných minutách první části havaroval v zatáčce Tamburello Colapinto. Argentinec sice dokázal zajet patnáctý čas a při své první kvalifikaci s Alpine si tak zajistil postup do druhé části, v ní už ale nastoupit nemohl. Také on vyvázl z nehody v pořádku.
p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,500 | 1:15,214 | 1:14,670 | 18 |
2. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:15,175 | 1:15,394 | 1:14,704 | 17 |
3. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,852 | 1:15,334 | 1:14,807 | 17 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,894 | 1:15,261 | 1:14,962 | 19 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,695 | 1:15,442 | 1:15,431 | 19 |
6. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,987 | 1:15,198 | 1:15,432 | 21 |
7. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:16,123 | 1:15,521 | 1:15,473 | 20 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,817 | 1:15,497 | 1:15,581 | 21 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,253 | 1:15,510 | 1:15,746 | 17 |
10. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:15,937 | 1:15,505 | 1:15,787 | 17 |
11. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,108 | 1:15,604 | 14 | |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,163 | 1:15,765 | 14 | |
13. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:15,943 | 1:15,772 | 13 | |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,340 | 1:16,260 | 15 | |
15. | ![]() |
![]() |
Renault | 1:16,256 | 5 | ||
16. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 1:16,379 | 6 | ||
17. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,518 | 9 | ||
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,613 | 9 | ||
19. | ![]() |
![]() |
Ferrari | 1:16,918 | 8 | ||
20. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | 2 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren