Nejrychlejší čas Norrise, problémy Piastriho i uvolněný obrubník
.jpg?w=600)
VC Ázerbájdžánu – 1. trénink
V ulicích Baku začíná nejlépe Norris. Brit porazil v úvodním tréninku kolegu Piastriho o 310 tisícin sekundy. U Australana se navíc objevily problémy s motorem. Jezdci přišli o 20 minut jízd kvůli uvolněnému obrubníku.
Hlavní roli hrály v úvodní hodinovce měkké pneumatiky. Na červeně značené směsi jezdili všichni piloti od začátku až do konce. Nejlépe zahájil trénink Norris. Mechanici McLarenu sice u Brita nejprve zapomněli kryt Pitotovy trubice, což znamenalo, že se musel vracet zpátky do boxů, pak se ale s časem 1:43,747 usadil na první pozici. Mnohem větší potíže však měl jeho kolega Piastri. U Australana se vyskytly problémy s pohonnou jednotkou. Jeho vůz byl zatlačen do garáže a Piastri zůstával na chvostu výsledkové listiny bez zajetého času.
Netrvalo ovšem dlouho a kromě Piastriho se k mechanikům odebralo celé startovní pole. V 16. zatáčce se totiž uvolnil obrubník a po necelých 20 minutách tak byly vyvěšeny červené vlajky. Poté trvalo zhruba dalších 20 minut, než byly tyto potíže vyřešeny a trénink mohl být restartován.
Piloti sice podle očekávání ve zbývajících minutách zrychlovali, na prvním místě ale zůstal až do konce Norris. Brit vylepšil svůj výkon z úvodních kol o více než vteřinu a nakonec zvítězil s časem 1:42,704. U Piastriho zvládli mechanici McLarenu vyřešit potíže s pohonnou jednotkou a umožnili tak Australanovi zapojit se zpět do akce. Nakonec se umístil jako druhý se ztrátou 310 tisícin na týmového kolegu.
Nejlepší trojici uzavřel Leclerc. Monačan v Baku každoročně ukazuje slušnou rychlost. Od roku 2021 zde nepřetržitě vyhrává kvalifikace. Triumfovat ve velké ceně se mu tu ale ještě nepodařilo.
Za povšimnutí stojí také Red Bull. Cunoda totiž zajel šestý čas a porazil Verstappena. Vítěz Velké ceny Itálie zahájil víkend sedmým místem.
Ačkoli jsou na městském okruhu Baku zdi velmi blízko, první trénink se obešel bez vážnějších nehod nebo incidentů. Několikrát jsme ale byli svědky situace, kdy jezdec nedobrzdil do zatáčky a musel tak vycestovat do únikové zóny.
p. | jezdec | tým | motor | čas | odstup | kol |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | ![]() |
![]() |
Mercedes | 1:42.704 | 1:42.704 | 19 |
2. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.310s | +0.310s | 14 |
3. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +0.552s | +0.552s | 17 |
4. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.553s | +0.553s | 16 |
5. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +0.859s | +0.859s | 17 |
6. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1.034s | +1.034s | 16 |
7. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1.086s | +1.086s | 15 |
8. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1.155s | +1.155s | 17 |
9. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1.199s | +1.199s | 17 |
10. | ![]() |
![]() |
Red Bull PT | +1.271s | +1.271s | 17 |
11. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1.281s | +1.281s | 17 |
12. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1.282s | +1.282s | 18 |
13. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1.383s | +1.383s | 14 |
14. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1.383s | +1.383s | 18 |
15. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1.435s | +1.435s | 15 |
16. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1.447s | +1.447s | 17 |
17. | ![]() |
![]() |
Mercedes | +1.625s | +1.625s | 15 |
18. | ![]() |
![]() |
Ferrari | +1.735s | +1.735s | 15 |
19. | ![]() |
![]() |
Renault | +2.595s | +2.595s | 14 |
20. | ![]() |
![]() |
Renault | +2.714s | +2.714s | 17 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: McLaren