Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Kvalifikační formát série A1 Grand Prix je znám

Kvalifikační formát série A1 Grand Prix je znám

Plus další podrobnosti o zimních formulích.

Magazín Autosport zveřejnil kvalifikační formát tzv. zimní formulové série, Světový pohár motorsportu, ve kterém budou jednotlivé vozy reprezentovat svou zemi.

Kvalifikace se sestává ze čtyř patnáctiminutových částí, v každé patnáctiminutovce bude dovoleno jen jedniné měřené kolo, přičemž nebude určeno pořadí, ve kterém by měli jezdci vyjet na dráhu. Nejlepší dva časy určí postavení na startovním roštu pro první závod - sprint. Jednotlivé patnáctiminutovky oddělí deset minut, aby televizní stanice mohly odvysílat reklamu a aktuální startovní rošt.

Podle manažera série to není příliš složité, protože lidi bude stejně zajímat, kde se nachází jejich země, a to je přesně informace, kterou dostanou. "Ti praví fandové se budou umět prohrabat v detailech," řekl Stephen Watson.

Právě závod národů je to, co A1 Grand Prix odlišuje od ostatních sérií, takže do závodu může nastoupit jiný pilot než ten, co jel kvalifikaci pod podmínkou, že jeho čas z tréninku je v rozmezí 102 % toho, který se kvalifikoval.

Pořadí v cíli sprintu určí statovní rošt pro delší závod s povinnou zastávkou v boxech.

Dodavatel pneumatik Cooper na okruh přiveze jednu směs suché a jednu směs mokré pneumatiky, každý tým bude moci využít pěti sad během víkendu. Start do sprintu bude letmý, do druhého závodu se bude startovat z prevných pozic.

Vozy nebudou mít startovní čísla, ale kód země, jako například GBR pro Velkou Británii či MEX pro Mexiko. Vítěz série bude mít tento kód na voze ve zlaté barvě.

Vítěz série obdrží 10 mil. $, vítěz závodu dostane 300 000 $, desátý pak 10 000 $.