Paffett chybuje, Ekström vyhrává
Výsledky sedmého závodu DTM na Nürburgringu.
Podobně jako při závodě v Brně nabídl i na Nürburgringu Gary Paffett vítězství svému rivalovi Mattiasu Ekströmovi, když podruhé v letošní sezóně chyboval a ztratil tak opět vedení v šampionátu.
Sedmý závod roku 2005, jehož průběh poznamenaly vrtochy počasí, znamenal další double pro automobilku Audi, naopak pro soupeře z Mercedesu se stal po víkendu na Masarykově okruhu dalším nepovedeným představením.
Přitom úvodní okamžiky naznačovaly, že chorály na tribunách Mercedesu neutichnou ani potřetí v řadě, když se Paffett spolu s Häkkinenem začali všem po letmém startu vzdalovat. 
Mokrá trať z úvodu závodu příliš neseděla konkurentům z Audi a obhájce titulu Ekström musel svou třetí pozici bránit před útoky Benda Schneidera. Souboj dvou šampiónů byl v první třetině závodu na dlouhou dobu jediným závodním kořením mezi opatrným kroužením na zmoklé trati. 
Na konci první zastávky v boxech měl Ekström velké problémy odlepit svůj vůz od mokrého povrchu a Schneider se tak dostal před svého švédského soupeře. Ten mu však předjetí oplatil ještě během téhož kola.
Klíčové se ukázaly až druhé zastávky v boxech. Gary Paffett přejel při výjezdu z boxů bílou čáru a nic jiného než penalizaci v podobě dalšího průjezdu boxy nemohl od komisařů čekat. Mika Häkkinen mezitím prohrál souboj s Ektrömem o druhou příčku.
O kolo později chtěl dvojnásobný mistr světa formule 1 svému skandinávskému soupeři kontrovat, přecenil však při brzdění do první šikany své síly a skončil mimo trať. Tam jen přihlížel, jak jej o další pozici připravil Ekströmův kolega Tom Kristensen.
Navzdory sílícímu dešti si Ekström své vedení, které mu Paffett daroval svou penalizací, udržel až do cíle a naklonil si situaci v šampionátu opět na svou stranu. Häkkinen ještě v posledním kole Paffettovi ulehčil v Aréně Mercedes cestu za třetím místem. 
Pro další body v sezóně si na šesté příčce dojel Allan McNish, opět se však nedařilo Heinzi-Haraldu Frentzenovi, který po dvou výletech mimo trať skončil až dvanáctý.
Nešťastnou bilanci Opelu potvrdil svým výkonem Laurent Aiello, když se s postupujícím časem propadal až na konečné deváté místo, zatímco ještě ve třetím kole byl nejrychlejším mužem na trati. 
Během druhé návštěvy u mechaniků se navíc přidali problémy s výměnou kola a tým kolem Volkera Stryceka má tak do dalšího závodu, který se jede 28. srpna na Zandvoortu, opět o čem přemýšlet.
| 
 p.  | 
Jezdec | Tým | 
 Čas/Odstup  | 
| 
 1.  | 
Audi Sport Team Abt Sportsline | 
 1:05:09.223  | |
| 
 2.  | 
Audi Sport Team Abt | 
 +1.088  | |
| 
 3.  | 
DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes | 
 +4.585  | |
| 
 4.  | 
Sport Edition AMG-Mercedes | 
 +5.245  | |
| 
 5.  | 
Vodafone AMG-Mercedes | 
 +10.527  | |
| 
 6.  | 
Audi Sport Team Abt | 
 +17.706  | |
| 
 7.  | 
AMG-Mercedes | 
 +20.934  | |
| 
 8.  | 
Salzgitter AMG-Mercedes | 
 +24.652  | |
| 
 9.  | 
Team OPC | 
 +27.758  | |
| 
 10.  | 
Audi Sport Team Joest Racing | 
 +28.673  | |
| 
 11.  | 
Audi Sport Team Abt Sportsline | 
 +32.883  | |
| 
 12.  | 
Stern Team OPC | 
 +33.790  | |
| 
 13.  | 
GMAC Team OPC | 
 +34.148  | |
| 
 14.  | 
Audi Sport Team Joest | 
 +56.317  | |
| 
 15.  | 
Junge Gebrauchte von Mercedes | 
 +57.098  | |
| 
 16.  | 
Mücke Motorsport | 
 +57.808  | |
| 
 17.  | 
Mücke Motorsport | 
 +1:22.357  | |
| 
 18.  | 
Audi Sport Team Joest Racing | 
 +1:22.787  | |
| 
 19.  | 
Audi Sport Team Joest | 
 +1 kolo  | |
| 
 20.  | 
Team OPC | 
 +2 kola  | 
Všechny časy neoficiální

							Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
							Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

07.08. 2005