Divoký závod přinesl Piquetovi první vítězství
Výsledky prvního závodu ve Spa-Francorschamps.
Série GP2 potvrdila ve Spa svou jedinečnou vyrovnanost, když ve svém dvacátém závodě představila již desátého letošního vítěze. Pro první triumf si na zmáčené belgické trati dojel Nelson Piquet mladší a korunoval tak divoký závod plný nehod, zvratů a především únavného kroužení za safety carem.
Jezdci ještě neodjeli ani 2 kola a už byl na scéně zpomalovací vůz s bývalým jezdcem DTM Berndem Mayländerem za volantem. V té chvíli ještě Němec netušil, že si zajezdí více než dobrá polovina jezdců GP2.
Krátce po restartu havaroval Japonec Yoshimoto a safety car musel opět ven. Ještě předtím předvedl vysokorychlostní piruetu Adam Carroll, kritický okamžik však ustál. Hned co zpomalovací vůz zmizel v boxové uličce, proběhla strkanice mezi Brunim a Kovalainen, kterou finský jezdec odnesl poškozenou přední částí vozu.
V osmém kole dostal Gianmaria Bruni smyk a po následném střetu s bariérou dal opět prostor Mayländerovi. Další čtyři kola se kroužilo za jeho Mercedesem a ani následný (již třetí) restart nevydržel dlouho, protože hned ve 13. kole doplatil na odvážný průjezd Eau Rouge Mondini a nedal tak pořadatelům jinou možnost, než opět povolat safety car.
Zatímco vozů na dráze ubývalo, přibývalo deště a poté, co se deset kol před koncem začalo znovu (a konečně) závodit, měla hned v první zatáčce problémy řada jezdců. Carroll nedobrzdil a záhy přišel o vedení, kterého se ujal Kovalainen.
Do té doby vedoucí muž šampionátu však spolu s dalšími čtyřmi jezdci z čela pole doplatil na nepříznivý vývoj závodu, když jejich strategie vzala díky neustálému kroužení za zpomalovacím vozem za své. První pětice byla v těžké situaci, jelikož měla před sebou ještě povinnou zastávku v boxech.
To dobře věděl Kovalainenův rival Nico Rosberg a čekal na šanci nasbírat opět více bodů než jeho soupeř. Po té, co jezdci na špici zamířili do boxů, se objevil na čele Nelson Piquet mladší a po vcelku nenápadném ale spolehlivém výkonu si jel pro první vítězství v GP2.
Ernesto Viso ještě ukradl Rosbergovi druhé místo, tomu to však nevadilo, neboť se i tak dostal do čela průběžného pořadí, kde se letos poprvé objevilo jiné jméno než to Kovalainenovo.
Finský jezdec musel tedy v závěru zariskovat a snažil se získat pro sebe alespoň osmé místo a tím si krom bodu zajistit i zítřejší pole position, která by situaci v šampionátu řádně zdramatizovala. V posledním kole však kolidoval s Carrollem a šachovnicový praporek nakonec ani neviděl.
Nejrychlejší kolo závodu zajel Alexander Prémat (2:07.563), jelikož však nebyl po odstoupení klasifikován, byly body připsány druhému nejrychlejšímu Adamu Carrollovi (2:09.406).
| 
 p.  | 
Jezdec | Tým | 
 Čas/Odstup  | 
| 
 1.  | 
HiTech Piquet Racing | 
 1:08:13.224  | |
| 
 2.  | 
BCN | 
 +3.049  | |
| 
 3.  | 
ART | 
 +9.930  | |
| 
 4.  | 
iSport | 
 +15.915  | |
| 
 5.  | 
Campos Motorsport | 
 +18.000  | |
| 
 6.  | 
Racing Engineering | 
 +18.976  | |
| 
 7.  | 
HiTech Piquet Racing | 
 +35.065  | |
| 
 8.  | 
SuperNova | 
 +42.263  | |
| 
 9.  | 
Coloni | 
 +43.337  | |
| 
 10.  | 
DAMS | 
 +44.128  | |
| 
 11.  | 
David Price Racing | 
 +58.011  | |
| 
 12.  | 
Durango | 
 +58.602  | |
| 
 13.  | 
DAMS | 
 +1:18.279  | |
| 
 14.  | 
Coloni | 
 +1:58.501  | |
| 
 15.  | 
Arden | 
 +1 kolo  | |
| 
 16.  | 
Racing Engineering | 
 +3 kola  | 
Neklasifikováni:
| 
 p.  | 
Jezdec | Tým | 
 Kolo  | 
| 
 NC  | 
Campos Motorsport | 
 22  | |
| 
 NC  | 
SuperNova | 
 22  | |
| 
 NC  | 
ART | 
 16  | |
| 
 NC  | 
David Price Racing | 
 13  | |
| 
 NC  | 
Coloni | 
 8  | |
| 
 NC  | 
BCN | 
 3  | |
| 
 NC  | 
iSport | 
 3  | |
| 
 NC  | 
Arden | 
 0  | 

							Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
							Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

10.09. 2005