Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

A1 Grand Prix řeší technické problémy

A1 Grand Prix řeší technické problémy

Nesnáze v boxech i na startu by již měly být minulostí.

Mechanici týmů série A1 Grand Prix si zdá se mohou oddechnout, jelikož třetí závodní víkend v Estorilu by měl vyřešit technické potíže, se kterými se týmy potýkaly během prvních dvou podniků.
 
Šampionát během své premiérové sezóny postupně léčí dětské nemoci, které s sebou vznik nové závodní série přináší. Snad nejzřetelnější z nich byly zkažené povinné zastávky v boxech, na jejichž nešťastný průběh doplatily v úvodních závodech mimo jiné týmy Brazílie, Německa a Švýcarska.
 
Výrobce vozů Lola odpověděl na vzniklou situaci dodávkou rovné stovky sad nově konstruovaných matic, které by měly zajistit, aby už nedocházelo k jejich zaklínění a následnému zablokování celého kola během jeho výměny.
 
"Jsme přesvědčeni, že problémy během pit stopů budou již minulostí. Na původní verzi nebylo v podstatě nic v nepořádku, ale toto by mělo věc ulehčit," prozradil technický ředitel A1 GP John Wickham a následně naznačil, že některý týmy při výměně kol až příliš spěchaly.
 
Podstatou problému však také mohla být původní konstrukce založená na vzoru formule 3000, jejíž pravidla výměny pneumatik nevyžadovala a tak na ně matice nebyly konstruované. K výměně tak bylo potřeba zvláštní opatrnosti, aby nedošlo k zaseknutí – té se však mechanikům během hektických zastávek v A1 GP nedostávalo.
 
Další problém, jenž se týkal baterií a zanechal některé vozy nehybné na startovním roštu, by měl být vyřešen také již o tomto víkendu. Příčinou všeho bylo, že týmy používaly jinou než doporučenou specifikaci baterií, což způsobovalo vibrace a následné uvolnění kontaktů.