Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Enge: "Trápili jsme se s vyvážením vozu."

Enge: "Trápili jsme se s vyvážením vozu."

SPECIÁL: Komentáře dalších týmů po sobotní kvalifikaci.

Tým A1 GP České republiky se v kvalifikaci potýkal s vyvážením vozu a i přes zlepšení v samém závěru odstartuje do prvního závodu v Eastern Creeku až z 16. místa.

Sobota nabídla malinko lepší počasí než úvodní den - sice bylo zataženo, ale déšť zůstal stranou. Český tým se v průběhu dne musel vypořádat s horší ovladatelností vozu a nedokázal navázat na dobrý výkon z Estorilu.

Tomáš Enge byl v posledním volném tréninku 12., když tým usilovně pracoval na vylepšení vyvážení vozu. Chování vozu se podařilo v průběhu kvalifikace vylepšit, což se odrazilo na devátém času v poslední kvalifikační jízdě.

V předchozích třech pokusech zajel Enge 19., 16. a 19. čas, do součtu dvou nejlepších kol se tak započítaly časy z druhé a čtvrté jízdy.

S výsledkem nejsme spokojeni, nebyl to náš den," řekl Tomáš Enge. "Včera jsme měli problémy s nerovnostmi, ale to nebyl dnešní hlavní problém. Trápili jsme se s vyvážením vozu, který byl přetačivý a vylepšili jsme ho příliš pozdě. Nepomohlo nám ani to, že organizátoři rozhodli o použití jen dvou sad nových pneumatik, namísto obvyklých tří. Doufáme, že v závodu vylepšíme naši pozici, ale musíme být realisty.

S problémy se nepotýkal jen český tým, favorité z Brazílie měli v pátek problémy se zavěšením kol, které se objevily i v sobotu. Na nových pneumatikcáh mohli jezdci odjet jen dva pokusy, přičemž při druhém pokusu je pozdržel Mathias Lauda z Rakouska. Celkově čtvrté místo na startu ale není špatným výsledkem.

"Nevím, co tam na dráze dělali, byli hrozně pomalí a my jsme ztratili hodně času," zlobil se Nelson Piquet.

Rakušané nejsou se svou kvalifikací spokojeni, byli v ní o poznání pomalejší než v dopoledním tréninku.

"Nevím, co se stalo, dopoledne jsme byli rychlejší," řekl Lauda. "Auto nebylo po hodinách [v závěru tréninku - pozn. autora] poškozené, takže tady problém není. Byli jsme o dvě vteřiny pomalejší."

Slušný výkon oproti tomu podává Neel Jani pro Švýcarsko, který se ještě zotavuje z virového onemocnění.

"Třetím místem jsem překvapený vzhledem k tomu, že se Neel Jani ještě neuzdravil. Oceňuji jeho nasazení," pochválil Janiho šéf týmu Max Welti.

Potřetí se na 14. místo kvalifikoval tým Nového Zélandu, který v Austrálii svádí boj se svým rivalem z Austrálie, se kterým stojí ve stejné řadě. Johny Reid byl po první jízdě třetí, ale pak se propadal pořadím dolů a musel ledasco vysvětlovat:

"Jsem zklamán, je to prakticky můj domácí okruh," řekl. "A stejně vypadáme ne moc dobře."

"Máme problém a musíme přes noc přijít na to, čím je způsobený," dodal šéf týmu Bob McMurray.

Spokojená není ale ani Austrálie s logem Fosters na zadním křídle. Změny na poslední chvíly nevyšly:

"Na autě jsme něco změnili, ale bylo to marné," řekl Will Davidson. "Mít nastavení z rána, možná bychom zajeli v první desítce."

Tým Francie může být oproti tomu spokojený, Nicolas Lapierre se v krátké historii A1 GP kvalifikoval vždy na prvním místě. Ze sobotního tréninku si Francie ponechala jednu sadu pneumatik, kterou využila v kvalifikaci a do poslední jízdy ani nenastoupila.

"Auta se tu obtížně řídí a je potřeba zkušenosti, to je dobré znamení pro zítřejší závod," řekl Lappiere. "Doufám, že safety car nebude na dráze příliš často."

Co znamená rozdíl mezi staršími pneumatikami a novou sadou ukázal například Němec Adrian Sutil, jeho čas ve druhé patnáctiminutovce byl o půldruhé vteřiny lepší než v úvodní. Na stejné sadě byl ve třetí jízdě o půl vteřiny pomalejší.

Rozhodnutí pořadatelů zakázat jednu z pěti sad pneumatik kvůli včerejšímu dešti znamenalo taktizování. Kanada sobotní trénink vynechala zcela. Zástupci týmu dokonce rozhodnutí o pneumatikách zpochybňují. Se sedmým místem jsou ale spokojeni.

"To je maximum, co jsme z auta schopni momentálně dostat," řekl o svém osmém místě na startu Holanďan Jos Verstappen. "Auto má nízkou přilnavost a od včerejška jsme nastavení vůbec nevylepšili. Jsme 1,7 vteřiny ve dvou kolech za Francií, to je hodně."

Nejlepšího kvalifikačního výsledku dosáhlo Portugalsko, které odstartuje z první řady.

"Jsem velmi spokojený a budeme pracovat na tom, abychom dohnali Francii," řekl Alvaro Parente.

Velká fota: Martin Ševčík