Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Super Aguri by mohl nasadit staré šasi Arrowsu

Super Aguri by mohl nasadit staré šasi Arrowsu

Otázkou však zůstává motor.

Plánovaný nový tým Super Aguri bojuje s časem a bude-li chtít vstoupit do formule 1 už příští sezónu, musí vyřešit problém se závodními vozy. Poslední informace hovoří o tom, že by mohl nasadit staré šasi stáje Arrows.
 
Původně měl japonský tým podporovaný Hondou v plánu použít letošní vozy týmu BAR, to však současná Condorská dohoda neumožňuje. Nákup tři roky starých vozů Arrows, konkrétně šasi A23, které tým nasadil v sezóně 2002, by tak měl stáj Aguri Suzikiho spasit.
 
"Vyjednáváme s nimi, je to jediná věc, která dává smysl, když vezmeme v úvahu čas, který mají," potvrdil bývalý šéf Minardi Paul Stoddart, který uvedené vozy vlastní. Australan koupil pět exemplářů a část týmového vybavení v roce 2003 a plánoval je nasadit v barvách Minardi.
 
Na to však nedošlo a tým z Faenzy nakonec odjezdil s vlastním vozem specifikace 2002 i úvodní Velké ceny letošní sezóny. Právě díky tomu, že Minardi dokázalo přežít se vskutku historickým vozem více jak 3 sezóny, se Stoddart nebojí o konkurenceschopnost Aguriho stáje.
 
Tým by podle něj měl dostatek času, aby připravil vůz na specifikace sezóny 2006 a start v Bahrajnu by byl podle Australana reálný. Ostatní možnosti jsou prý buď v rozporu s Concordskou dohodou či těžko proveditelné.
 
Úskalí při využití technického potenciálu čtyři sezóny starých vozů by mohlo spočívat ve specifikaci motoru. Původní arrowsy samozřejmě počítaly s motorem V10, ročník 2006 však již bude vyžadovat osmiválcovou variantu.
 
Aguriho stáj navíc podporuje Honda, která se zavázala, že nebude příští rok provozovat jiný než předepsaný agregát V8. Varianta desetiválce s navrhovaným restriktorem by totiž podle vedení Hondy mohla poskytovat větší výkon a tak byly vzneseny požadavky směrem k FIA, aby provedla patřičné změny.
 
Paul Stoddart však právě v desetiválci vidí prvek, který by mohl alespoň částečně vyrovnat handicap několik sezón starého vozu. "Pokud pojedou s V10, mohli by tím kompenzovat nedostatky šasi a získali by tím rok na stavbu svého vlastního vozu."