Novinky

  • 23.06.2025 Good Bottas se na Instagramu zamýšlí nad sedačkou Cadillacu

  • 23.06.2025 Good 17letý Arvid Lindblad otestoval AT04 na okruhu Imola

  • 20.06.2025 Good James Vowles prodloužil smlouvu s Williamsem

Facebook Instagram

Honda neprotestovala, ale spokojena stejně není

Honda neprotestovala, ale spokojena stejně není

Podle stávajících testů jsou vozy legální.

Japonský tým byl přesvědčený, že u vozů BMW dochází  k prohýbání zadního přítlačného křídla. Kdyby Honda  protest podala a byla úspěšná, mohla v závodě získat bod k dobru.

Šéf týmu Nick Fry prozradil, že rozhodnutí o nepodání protestu přišlo těsně před závodem po rozhovoru s technickým delegátem FIA Charliem Whitingem. Ten i přes fotografie a videa zachycující prohýbání křídla uvedl, že protest by měl malou šanci na úspěch, jelikož zadní křídla vozů BMW úspěšně prošla testováním. FIA je navíc prohlásila za legální [čtěte zde].

„Charlie Whiting nám řekl, že jediný test, který by mohl na vozech BMW provést, je přidat relativně malá závaží na zadní křídlo (standardní test FIA - pozn. autora). Jsme přesvědčeni, že za takových podmínek by se nic neprokázalo ani BMW ani jiným týmům. Nyní je to o nalezení specifického testu, který prohýbáí křídel prokáže. Fotografie a video ze včerejška mluví poměrně jasně. Charlie si toho je vědom a bude ohledně této záležitosti s týmem BMW jednat," řekl Nick Fry.

Očekává se, že k jednání dojde ještě před GP USA. Podle Nicka Frye by další výztuhy mohly prohýbání zamezit.

"Bylo by potřeba spojit dva nejbližší body horní a dolní části křídla a zamezit tak jejich pohybu nezávisle na sobě. Je potřeba nové pravidlo, ovšem hlavní krok musí udělat FIA. Chování BMW mě rozzlobilo. Týmy do závodění investují miliony liber a bylo by fér, aby všichni dodržovali stejná pravidla."

BMW trvá na tom, že jejich zadní přítlačná křídla jsou absolutně v pořádku.