Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Malajsie a Kanada se navzájem obviňují z kolize

Malajsie a Kanada se navzájem obviňují z kolize

"Alex nebyl dostatečně blízko, aby mě mohl předjet."

Jezdec kanadského týmu A1GP James Hinchcliffe označil Alexe Yoonga za viníka kolize, jenž se udála mezi kanadským a malajským jezdcem uplynulou neděli při souboji o první místo  na Masarykově okruhu v Brně. Stalo se tak ve druhé polovině tzv. dlouhého závodu.  
 
Hinchcliffe po povinné zastávce v boxech vedl startovní pole, ale Yoong se postupně na devatenáctiletého Kanaďana dotahoval , načež došlo při jednom ostrých soubojů mezi oběma vozy ke kontaktu.
 
Výsledkem bylo, že Alex Yoong mohl s jistotou dojet do cíle a bezproblémově si udržet vítězství. James Hinchliffe ovšem na tento souboj doplatil. A to tím, že se na trati roztočil a následně skončil v kačírku. Ihned po opětovném návratu na trať se Kanaďan dostal do přímého souboje s Tomášem Engem. V tom ovšem Hinchliffe neměl příliš mnoho šancí, jelikož měl špinavé pneumatiky a český jezdec navíc na následující rovince využil svou poslední možnost na krátkodobé zvýšení výkonu jeho motoru. Nakonec Kanaďan proťal cílovou čáru až na 5. pozici.
 
"Alex nebyl dostatečně blízko, aby mě mohl předjet," řekl Hinchcliffe. "Trefil mě a já šel do hodin."
 
Jezdec serie Champ Car Atlantic dále dodal, že si byl vědom větší Yoongovi rychlosti, ale doufal, že bývalý pilot formule 1 bude více trpělivý.
 
"Jednoduše byl ke konci o něco rychlejší. Oba jsme byli nejrychlejšími z celého pole, ale místo, které si Alex na předjetí vybral, nebylo správné," dodal Hinchcliffe.
 
Yoong si myslí, že chybu udělal kanadský pilot.
 
"Měl jsem již předtím několik pokusů k předjetí, při kterých jsem se na Jamese přilepil," řekl Alex. "Poté se na chvíli dostal mimo ideální stopu, ale stále bojoval a to až do té doby, než byl příliš široký v jedné zatáčce. Následně se mohlo jednat o bezproblémové předjetí, on ale strhl řízení do středu zatáčky. Snažil se mi zavřít dveře. Já už byl ovšem téměř před ním a došlo ke kontaktu. O tom je prostě závodění.“