Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Závodní dráha v Praze: ANO, Formule 1: NE

Závodní dráha v Praze: ANO, Formule 1: NE

Investorem je Jacques R. Sicott.

Na včerejší tiskové konferenci představil Antoním Charouz spolu s pražským primátorem Pavlem Bémem projekt multifunkčního areálu, který se v posledních dnech stal předmětem řady spekulací.

V Praze by měl být vybudován komplex čítající hotel, centrum pro prodej automobilů, tréninkové dráhy, školící střediska, muzeum automobilů a především multifunkční sportovní aréna a městský závodní okruh.

Projekt nese název Prague Sport&Car Centrum a areál by měl být hotov koncem roku 2009. Rozpočet je odhadován na 2,2 miliardy korun a hrazen by byl od zahraničních investorů v čele Jacquesem R. Sicottem. "Jedná se o přiměřené náklady na podobný projekt," řekl Sicotte.

"Prvotně nás ale zaujala myšlenka Antonína Charouze na showroomy automobilek," uvedl Sicotte, který se s Charouzem zná od té doby, co jeho společnost odkoupila od České konsolidační agentury pohledávky Charouz Group.

"Cílem projektu bylo na začátku soustředit dealerství automobilů do jednoho místa," vrátil se Charouz do roku 1997. Poté ale vznikla nutnost postavit v lokalitě mezi Průmyslovou a Černokosteleckou ulicí hotel a projekt se začal rozšiřovat. "Vznikala zde spousta komunikací, a proto jsme oslovili pana architekta Tilkeho, zda by zde nešlo vybudovat městský okruh, na kterém by se občas jezdilo," uvedl Charouz.

Ke spekulacím ohledně formule 1, které se v posledních dnech objevily v médiích, Charouz uvedl: "Start prestižních vozů v Praze je hodně daleká budoucnost. Podle současného plánu by se zde formule 1 ani nedala jet. Není to ale úplně vyloučené, máme ideu, jak by to šlo udělat," podotkl Charouz.

Aktéři tiskové konference také několikrát zdůraznili, že stavba okruhu nebyla základním cílem projektu. "Vznikla ale nutnost postavit zde řadu komunikací, proto jsme o tom začali uvažovat," vysvětlil Charouz.

Aktuálně by měl být okruh, na kterém by se jezdilo pouze příležitostně, dlouhý 2,3 km, což je pro formuli jedna nedostačující délka. Podle Charouze by se v Praze mohly uskutečnit závody německého okruhového seriálu DTM, formulových A1 Grand Prix či ChampCar. "Už máme přísliby, že by zde jeli," uvedl.

Unikátní na celém projektu je fakt, že trať okruhu vede přímo multifunkční hokejovou arénou či klopenou zatáčkou. "Momentálně máme ale pouze hotovou studii proveditelnosti, abychom věděli, co je a co není možné," podotkl světoznámý architekt Tilke.

Primátor Bém ocenil, že investor od města nic nechce. "Vše se bude platit ze zdrojů privátního investora. Žádný primátor města, alespoň soudný, neřekne, že takový projekt ve svém městě nechce. Navíc je zasazený do průmyslové části města a míst, která nepatří mezi urbanistický skvost," řekl Bém. Na rozdíl od řady podobných projektů by v tomto případě neměl být problém s pozemky, které jsou všechny ve vlastnictví Charouzových firem.