Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Safety car zkomplikoval Čechům situaci

Safety car zkomplikoval Čechům situaci

Ve sprintu vysadila Engemu dvojka.

Tomáš Enge udržel v napínavém hlavním závodu v Pekingu chladnou hlavu a po velkém boji dojel na šestém místě. Český tým získal pět bodů a v průběžném pořadí mu patří sedmá příčka jen osm bodů za vedoucím týmem.

Po dvou poněkud problematických dnech se v neděli začalo v Pekingu konečně pořádně závodit. Český vůz vyrazil do sprintu z devátého místa a Enge podal spolehlivý výkon. Dokázal se vyhnout kontaktům, které po havárii jihoafrického vozu vedly k vyjetí zpomalovacího vozu a dojel na osmém místě. Z prvního vítězství v probíhající sezoně se radoval tým Holandska.

Hlavní závod nabídnul podstatně dramatičtější průběh, několikero vyjetí zpomalovacího vozu pořádně zamotalo hlavy týmovým stratégům. Začátek závodu přitom klidný, vozy si držely pozice a nic nenasvědčovalo vzrušujícím chvílím. Holandský vůz vedl startovní pole, Enge jel osmý za Velkou Británií. První zpomalovací vůz po druhém kole nijak nepromíchal pořadí, ovšem jeho druhé vyjetí už mělo velký vliv. Některé vozy v té chvíli už měly po zastávce v boxech a smazání časových odstupů pro ně znamenalo výhodu.

Český tým byl jedním z těch, kteří ještě nestáli, a neměl tak jinou možnost, než odložit zastávku na poslední možný okamžik a mezitím se snažit vyjet co největší náskok. Mechanici odvedli perfektní práci a Enge se na trať vrátil desátý, ale před koncem závodu si o čtyři příčky polepšil, když několik soupeřů pošramotilo své vozy. Z prvního vítězství v A1GP se radoval tým Itálie. 

Tomáš Enge: "Celkově vzato můžeme být se šestým místem v hlavním závodě vcelku spokojeni. Sprint neproběhnul tak hladce, jak se mohlo na první pohled zdát. Při jízdě za zpomalovacím vozem mi totiž přestala řadit dvojka a většina zatáček na trati se jezdí právě na dvojku. Po zbytek závodu jsem si tak musel vystačit s jedničkou nebo trojkou, ale podařilo se udržet osmé místo. V hlavním závodu jsme se rozhodli zariskovat s pozdní zastávkou, protože jsme se nechtěli vrátit do chumlu jezdců, ale vyjetí zpomalovacího vozu nám to zkomplikovala. Ztratili jsme nějaký čas a pak nebyla jiná šance, než jet na hraně a snažit se vyjet nějaký náskok na soupeře, kteří už měli po zastávce. Nakonec to s trochou štěstí vyšlo a získali jsme pět důležitých bodů."

Antonín Charouz, šéf týmu: "Pro všechny to byl těžký víkend a šesté místo nás nakonec potěšilo. Zvolili jsme dlouhé vyčkávání na zastávku a byly chvíle, kdy to vypadalo nadějně, jindy se to zase nezdálo moc dobré, zvláště když vyjel zpomalovací vůz. Tomáš zajel těsně před zastávkou několik velmi rychlých kol a mechanici zvládli zastávku perfektně. Nejdůležitější je zisk bodů a udržení kontaktu se špičkou v průběžném pořadí."