Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Salaquarda: „Zatím to pro mě byl náročný víkend."

Salaquarda: „Zatím to pro mě byl náročný víkend."

Náš tým odstartuje do závodu z předposlední řady.

Český tým loni zažil v Šanghaji příjemné chvíle, letos však na daleký východ vyrazil se skromnějšími představami. Filip Salaquarda do Číny odletěl s minimem zkušeností s vozem A1GP, který krátce poznal pouze při tréninků nováčku v jihoafrickém Durbanu a nyní na něm leží tíha odpovědnosti v celém víkendu.

V pátečních trénincích nováčků odjel po deseti kolech a patřilo mu 16. resp. 18. místo. V odpoledním standardním volném tréninku přidal dalších 24 kol, během kterých udržel předchozí trend průběžného zlepšování a postupně stlačil své dnešní maximum na 1:37,275, což znamenalo 16. místo, jen těsně za domácím matadorem Čengem.

Sobotní volný trénink byl pro Salaquardu další příležitostí k seznámení s moderním, ale zároveň jezdecky náročným okruhem. Český jezdec v něm spolu s týmem pracoval na dalším ladění vozu, které směřovalo k zítřku a všech 17 kol se odjelo na páteční sadě pneumatik.

Do kvalifikace vstoupil český tým mezi prvními. Salaquarda, který jel kvalifikaci A1GP poprvé, rychle vstřebával poznatky z odlišného kvalifikačního systému a postupně zrychloval. Jeho nejlepší čas 1:36,980 padnul v poslední, čtvrté části kvalifikace. Součet dvou nejlepších časů, druhé nejlepší kolo zajel ve druhém kvalifikačním segmentu, pak český tým zařadil na 20. místo na startu.

Filip Salaquarda: „Zatím to pro mě byl náročný víkend, neustále se hodně učím. Trať je hezká, ale zároveň těžká. Je široká, některé zatáčky jsou trochu klopené a zejména v těch dlouhých je hodně důležité najít tu nejlepší stopu. V A1GP se můžou používat zahřívací dečky na pneumatiky, což pro mě byla novinka a v kvalifikaci jsem postupně zjišťoval, jak gumy nejlépe využít. Nejvíc se mi to podařilo v poslední jízdě, ale i tam jsem ještě cítil, že byly rezervy. Na závod se těším, kvalifikace obecně není moji nejsilnější zbraní, v závodech bývám lepší. Bodované pozice jsou daleko, ale závod je dlouhý a pokusíme se v něm využít všech příležitostí k posunu vpřed.“