Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Byl to Jaguar, kdo reklamoval zadní křídlo, ne Ferrari

Byl to Jaguar, kdo reklamoval zadní křídlo, ne Ferrari

BAR jen žil v přesvědčení, že to bylo Ferrari.

Včera jsme přinesli zprávu Ferrari u FIA reklamovalo zadní křídlo týmu BAR, ve které popisujeme jak Ferrari u FIA reklamovalo aerodynamické prvky na zadním přítlačném křídle, což vedlo k jejich modifikaci v případě týmu BAR a úplnému zrušení u Williamsu. Tuto zprávu přinesl magazín AtlasF1.

Stejnému magazínu ovšem mluvčí Ferrari o den později řekl, že tým z Maranella nemá s komunikací s FIA v této záležitosti nic společného, a tak se AtlasF1 obrátil na BAR, od kterého původní informaci získal.

"Nikdy jsme neřekli, kdo si u FIA stěžoval," cituje AtlasF1 Geoffa Willise. "Byli jsme přesvědčeni,  že to bylo Ferrari."

Technický ředitel Williamsu Patrick Head poté AtlasF1 řekl, že to byl Jaguar a ne Ferrari, který reklamoval použití těchto prvků na setkání technické skupiny o týden dříve.

Patrick Head pro AtlasF1 přiznal, že tento prvek spatřili při testech na monopostech BAR a poté, co jej vyzkoušeli v aerodnamickém tunelu a zlepšení bylo výrazné, vznesli spolu s ostatními týmy dotaz k FIA, zda budou tento prvek akceptovat. FIA poté podle něj poslala dopis, ve kterém pravidlo o použití maximálně dvou aerodynamickcýh elementů na zadním přítlačném křídle vysvětluje, a na setkání technické skupiny Ian Pocock z Jaguaru řekl, že toto vysvětlení tedy zakazuje taktéž žraločí ploutve na zadním křídle BARů (v tom tedy ve skutečnosti spočívá ona reklamace, Gary Savage z týmu BAR byl také přítomen).

"Charlie Whiting z FIA řekl, že by mohl mít Ian Pocock  pravdu, že to prostudují a  konečné rozhodnutí vznese v Imole, kde řekl Ne, je to zakázané," vypráví Patrick Head. "My jsme měli připravena zadní křídla také bez těchto prvků, takže jsme použili právě tyto."

BAR musel upravit zadní přítlačná křídla před pátečním tréninkem v Imole, Williams nová přítlačná křídla nenasadilo vůbec.