Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Vše důležité o Eriku Janišovi

Vše důležité o Eriku Janišovi

Například Stav: svobodný, přítelkyně Monika. Ale mnoho dalšího.

Erik Janiš
Narozen: 23. září 1987 v Olomouci
Bydliště: Olomouc
První závod: 1994
Výška: 176 cm
Váha: 76 kg
Stav: svobodný, přítelkyně Monika
Hobby: sport, snowboarding, design, hudba
Povolání: automobilový závodník, student Moravské vysoké školy Olomouc
Manažer: Antonín Charouz
Internet: www.erik-janis.cz

Erik Janiš ve ve faktech

2008
- tovární pilot Mercedesu Benz v týmu ASL – Team Mücke Motosport v Euroserii F3
- jezdec českého týmu v A1GP – Světovém poháru motorsportu

2007
- jezdec českého týmu v A1GP – Světovém poháru motorsportu
- 6. ve European FIA GT3 s Lamborghini Gallardo týmu s berg racing, 2. v Silverstone, 3. v Brně, 4. v Poháru Lamborghini
- 1. v Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup v týmu ACA Autocentrála Hlučín
- 2 starty v International Formula Master (Porto, Anderstorp), do poruchy řazení suverénní vedení v závodě v Portu

2006
- 6. v Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup v týmu ACA Autocentrála Hlučín
- 2 starty v Seat Leon Supercopa, nejlépe 4. v Le Mans

2005
- 1. v mistrovství Evropy motokár ICC 125 ccm

2004
- 5. v mistrovství Německa motokár ICC 125 ccm
- 7. v mistrovství Evropy motokár ICC 125 ccm

2003
- 20. ve formuli BMW ADAC
- 10. v hodnocení nováčků „Rookie“ ve formuli BMW ADAC

2002
- 1. v MMČR motokár ICA-J 100 ccm
- 1. v MMČR na okruzích, třída Ford Fiesta Cup

2001
- 1. v MMČR motokár ICA-J 100 ccm
- 1. v hodnocení Green helmet champion při ME motokár třídy ICA 100 kadet
- 1. v odborné anketě Zlatý volant, kategorie motokáry. Nejmladší vítěz v historii

2000
- 1. v MMČR motokár ICA-J 100 ccm

1999
- 1. v MMČR motokár ICA-J 100 ccm
- 1. v MČR motokár třídy Kadet
- 3. v odborné anketě Zlatý volant, kategorie motokáry
- 1. v Poháru Autoklubu ČR, kategorie motokáry

1998
- 1. v MMČR motokár Comer 80 ccm
- 1. v MČR motokár Kadet

1997
-1. v MČR motokár Comer 80 ccm

1996
-1. v MČR motokár Comer 80 ccm

1995
-1. v MČR motokár Comer 80 ccm

1994
- 9. v MČR motokár Comer 80 ccm

2001 - 1999
- 1. v MČR motokár ICA J 100

1998 - 1995
- 1. MČR motokár Comer 80 ccm

                   
Erik Janiš v příběhu

2007
Letos se z něj stal velmi šťastný mladý muž. Eriku Janišovi se totiž splnil jeden z velkých snů – získal formulové angažmá. A to hned dvě ve velkých šampionátech.
Manažer Antonín Charouz jej nejprve nominoval jako pilota českého týmu A1GP – Světového poháru motorsportu. Na dnešní tiskové konferenci pak vchází ve známost informace o tom, že Erik Janiš bude v roce 2008 továrním pilotem Mercedesu Benz v týmu ASL – Team Mücke Motorsport, za který bude bojovat v Euroserii F3.

Ještě předtím zvítězil v populární sérii Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup, dvakrát vyskočil na stupně vítězů v evropském šampionátu FIA GT3 (2. v Silverstone a 3. v Brně) a úspěšně nakoukl do nového mistrovství Formula International Master.

Při závodění stihl odmaturovat na strojní průmyslovce a poté byl přijat ke studiu na univerzitě, která je stejně jako střední škola v jeho rodišti, Olomouci. Dvacetiletý závodník zkrátka prožívá úspěšný rok, kterým navázal na svůj dosud největší sukces – titul motokárového mistra Evropy z roku 2005.

Kdekoli se letos objevil, hned se o něm vědělo. V Octavia Cupu si v týmu ACA Autocentrála Hlučín se soupeři většinou hrál jako se snadnou kořistí. Při premiéře ve výjimečně vyrovnaném evropském šampionátu FIA GT3 na britské dráze Silverstone dokázali být s Jaromírem Jiříkem v Lamborghini Gallardo stáje s berg racing druzí. V úvodním ze dvou víkendů série Formula International Master v Portu nejprve bodoval v první jízdě a ve druhé všem ujížděl v čele bohatého pole. O vítězství pro sebe i sestavu I.S.R. přišel kvůli závadě převodovky. A při své premiéře v ájedničce bodoval v Hlavním závodě v nizozemském Zandvoortu.

V závěru sezony přijal s radostí další atraktivní nabídku. V portugalském Estorilu a německém Oscherslebenu testoval formuli 3 stáje ASL – Team Mücke Motorsport. V týmu Euroserie F3 mimo jiné působil polský pilot F1 Robert Kubica (2004) a letos v jeho barvách bojoval o evropský titul Švýcar Sebastien Buemi.

Do posledních chvil před dnešní tiskovou konferencí Erik nevěděl, že testy předcházejí jeho angažmá. Ovšem nyní už je to veřejná informace - v příští sezoně bude Erik Janiš továrním pilotem Mercedesu Benz v týmu ASL – Team Mücke Motorsport. Bojovat bude ve vrcholném šampionátu formule 3, respektované Euroserii. Právě v tomto šampionátu udělala velký krok k postupu do formule 1 řada jezdců. Například Lewis Hamilton, Robert Kubica, Nico Rosberg či Adrian Sutil.

„Spousta jezdců mi vyprávěla, jak je současná formule 3 nepříjemné auto, jenže mně se zalíbila hned po prvních kilometrech. Jsem nesmírně šťastný, že jsem se po vstupu do A1GP stal i továrním jezdcem Mercedesu Benz pro Euroserii F3. Děkuji slavné značce i úspěšnému týmu ASL – Team Mücke Motosport, v němž budu závodit, za projevenou důvěru!“ vypráví Erik. „Mé dojmy ze spolupráce s novým týmem je pouze pozitivní. Vše je na vysoce profesionální úrovni.  Věřím, že nezklamu a Mercedesu Benz, stáji pana Petera Mückeho a svému manažerovi Antonínu Charouzovi budu důvěru vracet svými výkony. Myslím, že táta by měl stejnou radost jako já...,“ zavzpomínal na otce Jaroslava, který do své tragické smrti v roce 2001 oba své syny, Jarka a Erika, na všech závodech doprovázel.

2006 - 1994
Erik Janiš patří do úzké skupinky nejtalentovanějších českých okruhových jezdců současnosti a navzdory svému nízkému věku má za sebou poměrně bohatou kariéru protkanou úspěchy.

Kouzlu rychlých kol podlehl Erik Janiš již v útlém dětství, když od svých šesti let (1994) začal sbírat závodnické ostruhy v rámci domácího motokárového šampionátu třídy Comer 80. Této třídě zůstal Erik věrný až do svých jedenácti let a v roce 1998 ji opouštěl již jako čtyřnásobný mistr republiky. V sezoně 1998 zamířil také do kategorie Kadet a ani zde nenašel přemožitele.

Pozornost motoristické veřejnosti k sobě mladší z bratří Janišů nepřestal poutat svými výkony ani v následujících letech. Roku 1999 se opět radoval z triumfu v kategorii Kadet, zlato vybojoval i v prestižní třídě ICA-J 100, jíž vládl i v letech 2000 až 2002, získal Pohár autoklubu České republiky a v prestižní anketě Zlatý volant obsadil třetí příčku v hodnocení motokárových jezdců.

Hlasitě o sobě dal Erik vědět v sezoně 2001, kdy opět ovládl šampionát třídy ICA-J 100, v evropském šampionátu třídy ICA 100 Kadet získal ocenění Green helmet a ve svých čtrnácti letech se stal nejmladším vítězem v historii ankety Zlatý volant! V roce 2002 naposledy ovládl Mezinárodní mistrovství České republiky motokár třídy ICA-J 100, ale zároveň začal sbírat s Fordem Fiestou první zkušenosti v závodech automobilů na okruzích.

Rok 2003 znamenal pro Erika Janiše přestup do monopostu a účast v německém seriálu formule BMW ADAC. Po tomto intermezzu se olomoucký jezdec ale na dvě sezony vrátil opět do sedadla motokáry, tentokrát však ve třídě ICC 125. V roce 2004 vybojoval 5. místo v klasifikaci německého šampionátu a 7. v hodnocení evropské série, svou úspěšnou motokárovou kariéru ovšem korunoval o rok později, kdy se radoval ze zisku titulu mistra Evropy třídy ICC 125!

V sezoně 2006 se Erik Janiš soustředil na starty v prestižním seriálu Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu, jenž zdobí silná a vyrovnaná konkurence tvořená zkušenými jezdci i mladými dravci. V silném startovním poli se Erik neztratil: dokázal vyhrát dva závody a v konečném účtování sezony obsadil 6. místo. Dvakrát hostoval v německém pohárovém klání Seat Leon Supercopa. Nejlepším výsledkem bylo 4. místo ve francouzském Le Mans.