Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Glosa Nelsona Piqueta - GP Kanady

Glosa Nelsona Piqueta - GP Kanady

Průběh závodu očima jezdce týmu ING Renault F1.

Vážení čtenáři,

další závod, a opět nedokončený. Mám za sebou sedm závodů, a pořád jsem nezískal jediný bod. Není důvod skrývat, že jsem doufal v lepší začátek své kariéry ve formuli 1. Ale nejsem člověk, který by se litoval. Musím na sebe vzít také část odpovědnosti za současnou situaci, ale současně si myslím, že jsme od Melbourne udělali velký pokrok. A s nezvyklým počasím nebo s kalendářem, v němž jsou nestandardní okruhy zařazeny hned na začátku, nic neudělám.

Hned, jak jsme přijeli do Montrealu, jsme věděli, že to nebude jednoduché. Na tomhle okruhu se často tvrdě akceleruje a jsou tady dlouhé brzdné zóny, navíc musíte dávat dobrý pozor na obrubníky. Věděli jsme, že R28 na tom není za těchto okolností nejlépe. K tomu všemu přibyly komplikace při tréninku. Páteční déšť narušil program všech stájí, pak jsem měl odpoledne problémy s převodovkou, takže jsem si moc nezajezdil. Přes noc jsme vyladili zavěšení kol, aby si auto lépe poradilo s obrubníky, ale pak se objevil další problém – povrch se začal v horku drolit. Malé asfaltové kuličky, které se v některých zatáčkách vytvořily, zejména ve vlásence v desáté zatáčce, ztěžovaly jejich průjezd. Když na ně najedete, ztratíte kontakt s vozovkou a na několik dalších zatáček se vám zašpiní pneumatiky.

I přes všechny problémy jsme dosáhli určitého pokroku a Fernandovo 4. místo potvrdilo, že vůz je konkurenceschopný. Já jsem se musel spokojit s 15. příčkou, což s sebou neslo nebezpečí kolize v první zatáčce po startu závodu. Ale prvním kolem jsem projel bez problémů, a i když úvodní okruhy byly pěkně divoké, já jsem na to byl připraven. Zvládl jsem předjet obě Toyoty a když se po odstoupení Sutila objevil safety car, byl jsem třináctý. Byl jsem povolán do boxů, což se ukázalo jako správná volba. Strategie vypadala slibně, protože když byl závod znovu odstartován, byl jsem hned za Fernandem a mohl ještě pomýšlet na body.

Bohužel ale o pár minut později přišly problémy s brzdami. Montrealský okruh je v tomhle ohledu velice náročný. Navíc jsem ve čtvrtém kole udělal chybu, pak jsem se musel vrátit do boxů a nezbývalo mi nic jiného, než odstoupit. Bylo by to příliš velké riziko. Byl jsem samozřejmě naštvaný, protože jsem byl blízko svého prvního dobrého výsledku. Ale musím se na to dívat pozitivně: měl jsem velmi dobrý začátek závodu a obě naše auta byla v okamžiku, kdy jsem odstupoval, v první osmičce.

Další na řadě je Magny-Cours, domovská dráha Renaultu. Pro nás je to důležitý závod, ale nemůžu říci, že bychom byli více motivovaní než kdekoliv jinde. Od Melbourne dřeme na sto procent. Jsem ale optimistický, protože se konečně vracíme na „tradičnější“ okruhy, které dobře znám z GP2: místa jako Magny-Cours, Silverstone, Hockenheim, Budapešť a další. Melbourne, Monaco a Montreal nejsou pro nováčka ideální okruhy, kde by se mohl otrkat a zazářit hned v první sezóně!

Doufám, že příště už konečně dosáhnu na své první body. Bylo by nezapomenutelné, kdyby se mi to povedlo před francouzskými fanoušky.

Nashledanou

Nelson