Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Glosa Nelsona Piqueta - GP Francie

Glosa Nelsona Piqueta - GP Francie

Průběh závodu očima jezdce týmu ING Renault F1.

Vážení čtenáři,

to byl ale víkend! Musím přiznat, že být pilotem Renaultu na okruhu v Magny-Cours je něco úžasného... A když navíc ještě ve francouzské Velké ceně získáte první body v kariéře, je to nezapomenutelné.

Dorazili jsme ve čtvrtek s vědomím, že nám mezi prsty utekly dobré příležitosti, ale že auto je na tom dobře – například v Montrealu jsme mohli já i Fernando skončit na stupních vítězů, ale museli jsme odstoupit. Auto je rychlé a v týdnu před tímto závodem jsem strávil dva dny na testech v Barceloně. Zkoušeli jsme pár nových vylepšení a ta fungovala dobře.

V pátek byla trať ještě nevyježděná a přilnavost nízká. Prošli jsme si ale svým technickým programem a výsledky byly docela povzbuzující. Z mého pohledu to vypadalo jednodušší, protože na tomhle okruhu jsem už závodil. V sobotu jsme doladili, co bylo potřeba, a šli jsme do kvalifikace rozhodnutí probojovat se do třetí části, aby Renault měl na startovním roštu oba vozy v první desítce. Pole bylo ale tentokrát mnohem vyrovnanější než jindy. Abych vám dal příklad – v jednu chvíli se do rozmezí jedné desetiny sekundy natěsnalo osm pilotů! Nakonec mě právě tahle vyrovnanost stála desáté místo – skončil jsem jedenáctý o pouhých několik setin sekundy. Byl jsem trochu nespokojený, ale pak rozhodčí penalizovali oba piloty McLarenu, takže jsem nakonec startoval z deváté pozice.

V neděli ráno jsme měli největší obavy z počasí, protože nebylo jasné, jestli nebude během závodu pršet. Abychom se připravili na všechny možnosti, šli jsme do závodu s velkou zátěží paliva, což nám dávalo maximální pružnost ve strategii. Měl jsme skvělý start a v prvním kole jsem byl osmý. Oba McLareny se na mě hodně tlačily, v úvodní části jsem jim ale dokázal odolávat. Strategie byla výborná, kromě menšího problému, když jsem při výjezdu z boxů omylem stiskl tlačítko neutrálu. Na konci závodu se mi naskytla příležitost předjet Fernanda – a věřte mi, že jsem se neptal dvakrát!

Cílovou páskou jsem projel jako sedmý a získal tak první body ve své kariéře. V uplynulých několika týdnech jsem byl pod velkým tlakem, ale nikdy jsem to nevnímal negativně. Znám své schopnosti a nikdy jsem nepochyboval o tom, že můžu dojet mezi nejlepšími osmi. Dnešní výsledek nevnímám tak, že bych něco dokázal, ale spíše jako odrazový můstek k ještě lepšímu umístění a lepším výkonům.

Z Magny-Cours si náš tým veze tři body a tenhle týden nás čekají další testy – tentokrát v Silverstone. Je to přece jen Velká cena Británie a naším cílem je minimálně zopakovat výsledek z uplynulého víkendu. Určitě na to máme a navíc to bude pro tým druhý domácí závod. Vydáme ze sebe to nejlepší – už jenom kvůli všem těm lidem, kteří v posledních několika měsících tvrdě dřeli na vylepšení našich vozů.

Nashledanou

Nelson