Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

Glosa Nelsona Piqueta - GP Velké Británie

Glosa Nelsona Piqueta - GP Velké Británie

Průběh závodu očima jezdce týmu ING Renault F1.

Zdravím všechny!

Sedím tu dnes večer nad tímto textem a cítím se poněkud frustrovaný. Mohl jsem dnes dosáhnout svého vůbec nejlepšího výsledku ve Formuli 1 – a byl jsem mezi předními jezdci na jednom z nejnáročnějších okruhů sezóny. Ze Silverstone jsem ale odešel s prázdnýma rukama. Je to opravdu škoda, protože když jsem tento víkend usedal do monopostu, cítil jsem velké sebevědomí a závod probíhal velmi příznivě... až do momentu, kdy se z nebe někde nad Silverstone snesla silná přeháňka.


Týden před závodem jsme na okruhu absolvovali třídenní testování, což znamená, že jsme přijeli velmi dobře připraveni. Vůz prodělal určité nové úpravy a okruhové časy byly velmi zajímavé, takže celý tým pociťoval sebedůvěru. V pátek jsme se zaměřili na přípravu na závod a nestarali jsme se o časy. Nebyli jsme na tom nelépe, ale to nehrálo žádnou roli, jak jsme prokázali v sobotu, kdy se oba vozy kvalifikovaly do první desítky. Byl to můj nejlepší výkon v sezóně, protože jsem byl sedmý nejrychlejší a Fernando byl přímo přede mnou. Mimo to mělo v neděli podle předpovědi pršet. Mokrá trať vždy vyrovnává šance a my jsme byli přesvědčeni, že to je pro nás dobrá příležitost.

Náš dobrý pocit byl potvrzen hned na začátku závodu, protože se mi podařilo velmi dobře odstartovat. Pršelo a povrch byl promáčený, takže jsem jel na "mokrých" pneumatikách. Na konci prvního kola jsem byl pátý a vůz se vedl velmi dobře. Fernando mě ihned poté předjel, avšak já jsem si udržel svou pozici a ještě v devatenáctém kole jsem byl šestý. Vedoucí závodníci poté začali poprvé zastavovat v boxech a já jsem se posunul o dvě místa vpřed, což znamená, že když jsem ve dvaadvacátém kole zajel do boxu, byl jsem čtvrtý.

Narozdíl od Fernanda jsem se rozhodl použít nové pneumatiky a byla to správná volba. Déšť opět začal ihned poté, kdy jsem se vrátil na trať. Ve dvacátém třetím kole jsem byl jedenáctý, avšak během dalších devíti kol jsem se vyšplhal na páté místo. Cítil jsem se velmi dobře a byl jsem pánem situace, dokud se vše nepokazilo…


Došlo k tomu v momentu, kdy se nad okruhem strhla druhá - mnohem silnější - přeháňka. Kola téměř ztrácela kontakt s vozovkou. Vůbec nic jsme neviděl a musel jsem vynaložit veškerou námahu na to, abych se vůbec udržel na trati, a to dokonce i na zcela rovných úsecích. Někteří jezdci, i Fernando, si stěžovali, že není bezpečné pokračovat v závodu, a navrhovali, aby byl na dráhu vyslán safety car. Potom, ve třicátém šestém kole, jsem pocítil, že vůz plave (tzv. aquaplaning). Nemohl jsem s tím nic udělat, jen jsem se vezl. Vůz zastavil v kačírku a nedokázal jsem se znovu rozjet. Měl jsem opravdu smůlu, protože Robert Kubica, Felipe Massa i Kimi Raikkonen udělali chybu ve stejném momentu, avšak podařilo se jim znovu nastartovat. Pro mne ale závod skončil tady a já jsem přišel o čtvrté místo.

Přišli jsme o dobrý výsledek, jak se ukázalo z umístění Rubense Barrichella. Je to zklamání, ale musíme se dívat dopředu. Domnívám se, že jsem v posledních dvou závodech udělal velký pokrok: můj výkon se přiblížil úrovni mého stájového kolegy a víkendové závody probíhají výrazně příznivěji. Jsem rozhodnutý to ukázat za dva týdny v Hockenheimu.

Na viděnou,

Nelson