Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Mücke s Charouzem dojeli v Silverstone druzí!

Mücke s Charouzem dojeli v Silverstone druzí!

Le Mans Series, Silverstone - závod

Allan McNish s Rinaldem Capellem vyhráli dnešní závod na 1000 kilometrů v Silverstone, když v dramatickém závodě havarovaly oba dva vozy Peugeot 908. Titul tak získala druhá posádka Audi Alexandre Premat a Mike Rockenfeller.

Nicolas Minassian, před tímto závodem se svým spolujezdcem Marcem Geném vedoucí muž celkového pořadí, může být rád, že z havárie ve vysoké rychlosti na rovince Hangar Straight vyvázl nezraněn.

Na trať vyjel Safety Car, po restartu přišla pro Peugeot druhá pohroma, to když Stephane Sarrazin kolidoval s Capellem, významně poškodil svůj vůz a jeho opravami přišel o osm kol.

Celé drama umožnilo českému týmu Charouz Racing System se stále se zlepšující Lolou Aston Martin posunout na konečné druhé místo. Dosud nejlepší výsledek v sezóně si duo Stefan Mucke a Jan Charouz, potažmo jejich tým, rozhodně zasloužili.

Také Jean Christophe Bouillion s Romainem Dumasem, jakožto posádka vozu Pescarolo Judd, vytěžili z problémů svých soupeřů a postavili se na stupně vítězů. Pomohla jim k tomu také penalizace stop and go pro Alexandreho Premata, který ale i tak s Rockenfellerem získal titul.

Pro Audi se závod odvíjel přesně podle plánu. McNish před startem řekl, že je jeho cílem dostat rychlejší z peugeotů pod tlak a donutit jeho jezdce k chybám, což se mu podařilo.

Sarrazin šel po startu z pole-position do čela, zatímco McNish po vnějšku zaútočil na Minassiana. Vypadalo to, že se oba vozy dotkly, bylo to ale hodně těsné. Minassian se kažopádně v Copse dostal do hodin.

Několik kol pak McNish stíhal Sarrazina, bývalý jezdec WRC mu ale brzy ujel. Minassian se mezitím prodíral zpět celým polem. Okolo prvních zastávek bylo pořadí Sarrazin, McNish, Premat, Minassian a pátý Mucke.

Po zastávkách se ale začly dít v letošní nevídané věci. McNish zajížděl rychlejší časy na kolo než peugeoty, Skot to přičetl změně tlaku v pneumatikách. Tehdy to začalo být pro Peugeot špatně.

Minassian, stále jedoucí naplno, na výjezdu z Maggots trefil Porsche kategorie GT2 týmu IMSA Performance a oba dva skončili ve svodidlech. Marc Gené se ani nedostal za volant a šance minimálně na dojetí do cíle byly pryč. Nehodu můžete shlédnout zde.

Na trať pak vyjel Safety Car, po jehož zajetí došlo ke kolizi Sarrazina s Capellem. Mezitím se do čela dostal Mike Rockenfeller za volantem druhého vozu Audi R10.

Sarrazin z kolize obviňoval Capella, ten měl ale na situaci jasný názor. Podle Itala byl Sarrazin příliš agresivní. Jeho vůz byl značně poškozen a vypadl z první třicítky. Nakonec dojel jako osmnáctý.

Capello přišel pouze k defektu pneumatiky, vzniklou ztrátu ale spolu s McNishem rychle smazal. Vozy Audi už byly v tu chvíli jasně nejrychlejší na trati a bylo jen otázkou času, než budou okupovat první dvě pozice.

Ke konci závodu se z vozu Alexe Premata začlo kouřit, Francouz tak zajel do boxů, kde byla závada odstraněna. Audi číslo 2 tak ale přišlo o vedení v závodě. Ten nakonec vyhrál druhý vůz Audi s číslem 1 a to vůbec poprvé v sezóně. Capello popsal vítězství jako jedno z nejlepších:

"Bylo to jedno z nejlepších, protože poté, co jsem měl při restartu kontakt s jedním peugeotem jsem si myslel, že je náš závod ztracen. Ale probojovali jsme se zpět a to bylo ohromné!"

Bitva o vítězství v kategorii LMP2 byla o poznání klidnější, noví šampioni této třídy, Jos Verstappen a jeho kolega a týmový šéf v jednom Peter van Merksteijn, vedli od startu do cíle.

Druhé místo spadlo do klína týmu Horag Racing. Posádka Fredy Lienhard, Didier Theys a Jan Lammers by skončila třetí, ale nakonec postoupila o místo výše na úkor Warrenu Hughesovi a Johnnymu Kaneovi z týmu Embassy Racing. Jejich Zytek nejprve postihla malá technická závada, následně ještě vyjeli z boxů na červenou.

Po tvrdé bitvě s Lamborghini Murcielago týmu Spartak trvající po většinu závodu vyhráli závod v kategorii GT1 jezdci týmu Modena s vozem Aston Martin DBR9, Antonio Garcia a k naší radosti Tomáš Enge.

Přesto to ale nestačilo na titul, ten získali Patrice Goueslard a Guillaume Morreau s vozem Chevrolet Corvette C6.R z týmu Luc Alphand Aventures. Ti skončili třetí za Romainem Rusinovem a Peterem Koxem.

Bob Bell se stal prvním pilotem, který získal dvakrát po sobě titul v Le Mans Series, když spolu s Jaimem Melem vyhráli závod za volantem vozu Ferrari F430 GT za tým Virgo Motorsport.

Druzí v závodě i v šampionátu skončili Marc Lieb a Alex Davison s Porsche týmu Felbermayr, třetí příčku obsadili Dirk Werner a Lars Nielsen s Ferrari týmu Farnbacher.

p.
 Třída  Posádka  Vůz  Čas/Ztráta
1.
 LMP1  Capello/McNish  Audi R10 TDI  
2.
 LMP1  Mucke/Charouz  Lola Aston Martin + 2 kola
3.
 LMP1  Dumas/Bouillon  Pescarolo Judd + 4 kola
4.
 LMP1  Premat/Rockenfeller  Audi R10 TDI + 4 kola
5.
 LMP2  Van Merksteijn/Verstappen  Porsche RS Spyder + 4 kola
6.
 LMP1  Campbell-Walter/Hall  Creation Aim + 4 kola
7.
 LMP1  Primat/Tinseau  Pescarolo Judd + 5 kol
8.
 LMP1  Ortelli/Ayari  Courage-Oreca Judd + 6 kol
9.
 LMP2  Lienhard/Theys/Lammers  Porsche RS Spyder + 8 kol
10.
 LMP2  Amaral/Pla  Lola AER + 10 kol
11.
 LMP2  Erdos/Newton  Lola MG + 11 kol
12.
 LMP2  Elgaard/Nielsen  Porsche RS Spyder + 11 kol
13.
 LMP2  Hughes/Kane  WF01 Zytek + 11 kol
14.
 LMP1  Barbosa/Ickx/Hollings  Pescarolo Judd + 12 kol
15.
 LMP2  Ojjeh/Gosselin/Sharpe  Zytek 07S + 12 kol
16.
 LMP1  Nicolet/Hein  Pescarolo Judd + 12 kol
17.
 LMP1  Panis/Lapierre  Courage-Oreca Judd + 12 kol
18.
 LMP2  De Pourtales/Noda  Lola Mazda + 13 kol
19.
 LMP1  Lamy/Sarrazin  Peugeot 908 HDi-FAP + 13 kol
20.
 GT1  Garcia/Enge  Aston Martin DBR9 + 17 kol
21.
 GT1  Rusinov/Kox  Lamborghini + 18 kol
22.
 GT1  Goueslard/Moreau  Corvette C6.R + 21 kol
23.
 LMP2  Ragues/Lahaye  Pescarolo Judd + 21 kol
24.
 GT1  Hardman/Leventis/Turner  Aston Martin DBR9 + 22 kol
25.
 LMP1  Nakano/Valles  Epsilon Euskadi Judd + 23 kol
26.
 GT2  Bell/Melo  Ferrari F430 GT + 23 kol
27.
 GT2  Lieb/Davison  Porsche 997 GT3 RSR + 24 kol
28.
 GT2  Ehret/Kaffer/Beltoise  Ferrari F430 GT + 26 kol
29.
 GT2  Coronel/Kelleners/Vasiliev  Spyker C8 Laviolette + 27 kol
30.
 GT2  Ried/Felbermayr/Felbermayr  Porsche 997 GT3 RSR + 33 kol
31.
 GT2  Kutemann/Basso/Gilbert  Ferrari F430 GT + 35 kol
32.
 LMP2  Rostan/Petersen/Lueders  Radical AER + 35 kol
33.
 GT2  V. D. Merwe/Sugden/Outzen  Aston Martin Vantage + 36 kol
34.
 GT2  Chiesa/Leuenberger  Spyker C8 Laviolette + 37 kol
35.
 LMP2  Manning/Foster  WF01 Zytek + 39 kol
36.
 GT2  Aucott/Daoudi  Ferrari F430 GT + 50 kol

Neklasifikovaní: 

 Třída  Posádka  Vůz  Kol
 LMP2  Barazi/Vergers/Rees  Zytek 07S 162
 GT2  Alandras/Lecourt  Porsche 997 GT3 RSR 91
 LMP1  Simpson/Lewis  Creation Aim 89
 LMP2  Belicchi/Pompidou/Zacchia  Lola Judd 75
 LMP1  Burguenol/De Castro  Epsilon Euskadi Judd 59
 GT2  Daniels/Bamford/Griffin  Porsche 997 GT3 RSR 55
 GT2  Nielsen/Werner  Porsche 997 GT3 RSR 51
 LMP1  Gene/Minassian  Peugeot 908 HDi-FAP 45
 GT2  Narac/Lietz  Porsche 997 GT3 RSR 38
 LMP2  Salini/Salini/Gommendy  WR Zytek 3