Mücke s Charouzem dojeli v Silverstone druzí!
Le Mans Series, Silverstone - závod
Allan McNish s Rinaldem Capellem vyhráli dnešní závod na 1000 kilometrů v Silverstone, když v dramatickém závodě havarovaly oba dva vozy Peugeot 908. Titul tak získala druhá posádka Audi Alexandre Premat a Mike Rockenfeller.
Nicolas Minassian, před tímto závodem se svým spolujezdcem Marcem Geném vedoucí muž celkového pořadí, může být rád, že z havárie ve vysoké rychlosti na rovince Hangar Straight vyvázl nezraněn.
Na trať vyjel Safety Car, po restartu přišla pro Peugeot druhá pohroma, to když Stephane Sarrazin kolidoval s Capellem, významně poškodil svůj vůz a jeho opravami přišel o osm kol.
Celé drama umožnilo českému týmu Charouz Racing System se stále se zlepšující Lolou Aston Martin posunout na konečné druhé místo. Dosud nejlepší výsledek v sezóně si duo Stefan Mucke a Jan Charouz, potažmo jejich tým, rozhodně zasloužili.
Také Jean Christophe Bouillion s Romainem Dumasem, jakožto posádka vozu Pescarolo Judd, vytěžili z problémů svých soupeřů a postavili se na stupně vítězů. Pomohla jim k tomu také penalizace stop and go pro Alexandreho Premata, který ale i tak s Rockenfellerem získal titul.
Pro Audi se závod odvíjel přesně podle plánu. McNish před startem řekl, že je jeho cílem dostat rychlejší z peugeotů pod tlak a donutit jeho jezdce k chybám, což se mu podařilo.
Sarrazin šel po startu z pole-position do čela, zatímco McNish po vnějšku zaútočil na Minassiana. Vypadalo to, že se oba vozy dotkly, bylo to ale hodně těsné. Minassian se kažopádně v Copse dostal do hodin.
Několik kol pak McNish stíhal Sarrazina, bývalý jezdec WRC mu ale brzy ujel. Minassian se mezitím prodíral zpět celým polem. Okolo prvních zastávek bylo pořadí Sarrazin, McNish, Premat, Minassian a pátý Mucke.
Po zastávkách se ale začly dít v letošní nevídané věci. McNish zajížděl rychlejší časy na kolo než peugeoty, Skot to přičetl změně tlaku v pneumatikách. Tehdy to začalo být pro Peugeot špatně.
Minassian, stále jedoucí naplno, na výjezdu z Maggots trefil Porsche kategorie GT2 týmu IMSA Performance a oba dva skončili ve svodidlech. Marc Gené se ani nedostal za volant a šance minimálně na dojetí do cíle byly pryč. Nehodu můžete shlédnout zde.
Na trať pak vyjel Safety Car, po jehož zajetí došlo ke kolizi Sarrazina s Capellem. Mezitím se do čela dostal Mike Rockenfeller za volantem druhého vozu Audi R10.
Sarrazin z kolize obviňoval Capella, ten měl ale na situaci jasný názor. Podle Itala byl Sarrazin příliš agresivní. Jeho vůz byl značně poškozen a vypadl z první třicítky. Nakonec dojel jako osmnáctý.
Capello přišel pouze k defektu pneumatiky, vzniklou ztrátu ale spolu s McNishem rychle smazal. Vozy Audi už byly v tu chvíli jasně nejrychlejší na trati a bylo jen otázkou času, než budou okupovat první dvě pozice.
Ke konci závodu se z vozu Alexe Premata začlo kouřit, Francouz tak zajel do boxů, kde byla závada odstraněna. Audi číslo 2 tak ale přišlo o vedení v závodě. Ten nakonec vyhrál druhý vůz Audi s číslem 1 a to vůbec poprvé v sezóně. Capello popsal vítězství jako jedno z nejlepších:
"Bylo to jedno z nejlepších, protože poté, co jsem měl při restartu kontakt s jedním peugeotem jsem si myslel, že je náš závod ztracen. Ale probojovali jsme se zpět a to bylo ohromné!"
Bitva o vítězství v kategorii LMP2 byla o poznání klidnější, noví šampioni této třídy, Jos Verstappen a jeho kolega a týmový šéf v jednom Peter van Merksteijn, vedli od startu do cíle.
Druhé místo spadlo do klína týmu Horag Racing. Posádka Fredy Lienhard, Didier Theys a Jan Lammers by skončila třetí, ale nakonec postoupila o místo výše na úkor Warrenu Hughesovi a Johnnymu Kaneovi z týmu Embassy Racing. Jejich Zytek nejprve postihla malá technická závada, následně ještě vyjeli z boxů na červenou.
Po tvrdé bitvě s Lamborghini Murcielago týmu Spartak trvající po většinu závodu vyhráli závod v kategorii GT1 jezdci týmu Modena s vozem Aston Martin DBR9, Antonio Garcia a k naší radosti Tomáš Enge.
Přesto to ale nestačilo na titul, ten získali Patrice Goueslard a Guillaume Morreau s vozem Chevrolet Corvette C6.R z týmu Luc Alphand Aventures. Ti skončili třetí za Romainem Rusinovem a Peterem Koxem.
Bob Bell se stal prvním pilotem, který získal dvakrát po sobě titul v Le Mans Series, když spolu s Jaimem Melem vyhráli závod za volantem vozu Ferrari F430 GT za tým Virgo Motorsport.
Druzí v závodě i v šampionátu skončili Marc Lieb a Alex Davison s Porsche týmu Felbermayr, třetí příčku obsadili Dirk Werner a Lars Nielsen s Ferrari týmu Farnbacher.
p.
|
Třída | Posádka | Vůz | Čas/Ztráta |
1.
|
LMP1 | Capello/McNish | Audi R10 TDI | |
2.
|
LMP1 | Mucke/Charouz | Lola Aston Martin | + 2 kola |
3.
|
LMP1 | Dumas/Bouillon | Pescarolo Judd | + 4 kola |
4.
|
LMP1 | Premat/Rockenfeller | Audi R10 TDI | + 4 kola |
5.
|
LMP2 | Van Merksteijn/Verstappen | Porsche RS Spyder | + 4 kola |
6.
|
LMP1 | Campbell-Walter/Hall | Creation Aim | + 4 kola |
7.
|
LMP1 | Primat/Tinseau | Pescarolo Judd | + 5 kol |
8.
|
LMP1 | Ortelli/Ayari | Courage-Oreca Judd | + 6 kol |
9.
|
LMP2 | Lienhard/Theys/Lammers | Porsche RS Spyder | + 8 kol |
10.
|
LMP2 | Amaral/Pla | Lola AER | + 10 kol |
11.
|
LMP2 | Erdos/Newton | Lola MG | + 11 kol |
12.
|
LMP2 | Elgaard/Nielsen | Porsche RS Spyder | + 11 kol |
13.
|
LMP2 | Hughes/Kane | WF01 Zytek | + 11 kol |
14.
|
LMP1 | Barbosa/Ickx/Hollings | Pescarolo Judd | + 12 kol |
15.
|
LMP2 | Ojjeh/Gosselin/Sharpe | Zytek 07S | + 12 kol |
16.
|
LMP1 | Nicolet/Hein | Pescarolo Judd | + 12 kol |
17.
|
LMP1 | Panis/Lapierre | Courage-Oreca Judd | + 12 kol |
18.
|
LMP2 | De Pourtales/Noda | Lola Mazda | + 13 kol |
19.
|
LMP1 | Lamy/Sarrazin | Peugeot 908 HDi-FAP | + 13 kol |
20.
|
GT1 | Garcia/Enge | Aston Martin DBR9 | + 17 kol |
21.
|
GT1 | Rusinov/Kox | Lamborghini | + 18 kol |
22.
|
GT1 | Goueslard/Moreau | Corvette C6.R | + 21 kol |
23.
|
LMP2 | Ragues/Lahaye | Pescarolo Judd | + 21 kol |
24.
|
GT1 | Hardman/Leventis/Turner | Aston Martin DBR9 | + 22 kol |
25.
|
LMP1 | Nakano/Valles | Epsilon Euskadi Judd | + 23 kol |
26.
|
GT2 | Bell/Melo | Ferrari F430 GT | + 23 kol |
27.
|
GT2 | Lieb/Davison | Porsche 997 GT3 RSR | + 24 kol |
28.
|
GT2 | Ehret/Kaffer/Beltoise | Ferrari F430 GT | + 26 kol |
29.
|
GT2 | Coronel/Kelleners/Vasiliev | Spyker C8 Laviolette | + 27 kol |
30.
|
GT2 | Ried/Felbermayr/Felbermayr | Porsche 997 GT3 RSR | + 33 kol |
31.
|
GT2 | Kutemann/Basso/Gilbert | Ferrari F430 GT | + 35 kol |
32.
|
LMP2 | Rostan/Petersen/Lueders | Radical AER | + 35 kol |
33.
|
GT2 | V. D. Merwe/Sugden/Outzen | Aston Martin Vantage | + 36 kol |
34.
|
GT2 | Chiesa/Leuenberger | Spyker C8 Laviolette | + 37 kol |
35.
|
LMP2 | Manning/Foster | WF01 Zytek | + 39 kol |
36.
|
GT2 | Aucott/Daoudi | Ferrari F430 GT | + 50 kol |
Neklasifikovaní:
Třída | Posádka | Vůz | Kol |
LMP2 | Barazi/Vergers/Rees | Zytek 07S | 162 |
GT2 | Alandras/Lecourt | Porsche 997 GT3 RSR | 91 |
LMP1 | Simpson/Lewis | Creation Aim | 89 |
LMP2 | Belicchi/Pompidou/Zacchia | Lola Judd | 75 |
LMP1 | Burguenol/De Castro | Epsilon Euskadi Judd | 59 |
GT2 | Daniels/Bamford/Griffin | Porsche 997 GT3 RSR | 55 |
GT2 | Nielsen/Werner | Porsche 997 GT3 RSR | 51 |
LMP1 | Gene/Minassian | Peugeot 908 HDi-FAP | 45 |
GT2 | Narac/Lietz | Porsche 997 GT3 RSR | 38 |
LMP2 | Salini/Salini/Gommendy | WR Zytek | 3 |