Novinky

  • 04.11.2025 Good Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou

  • 21.10.2025 Good Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo

  • 20.10.2025 Bad Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

Facebook Instagram

Držet ústa a závodit lépe!

Držet ústa a závodit lépe!

Nepříjemný odkaz předsedy Ferrari jezdcům.

Jezdci by se měli soustředit na závodění a méně žvanit. Tak nepříjemný odkaz poslal Charlesi Leclercovi a Lewisi Hamiltonovi předseda společnosti Ferrari, miliardář John Elkann, který kontroluje přibližně čtvrtinu akcií Ferrari, zatímco většina se obchoduje na burze a přibližně deset procent má Piero Ferrari.

Nejmocnější osoba v celé hierarchii italského výrobce luxusních sporťáků se v sobotu radovala s týmem WEC, když v Bahrajnu získal mistrovský titul. V neděli pak mohl vidět, jak Velkou cenu Brazílie nedokončil ani jeden z červených vozů. Charles Leclerc se stal obětí kolize bránícího se nováčka Kimiho Antonelliho s příliš riskujícím Oscarem Piastrim. Lewis Hamilton kolidoval s Carlosem Sainzem, poškodil si podlahu, trápil se na chvostu pelotonu a krátce po polovině závodu byl stažen do garáže. Ferrari kvůli tomu spadlo z druhého na čtvrté místo Poháru konstruktérů. Že i letos patří McLarenu, je dávno jasné. V boji o druhé místo nyní však Ferrari poráží nejen Mercedes, který má v jednom ze dvou vozů úplného nováčka, ale také Red Bull, který sbírá body téměř výhradně jedním vozem.

V Bahrajnu jsme získali titul vytrvalostních mistrů světa. Byl to fantastický pocit. Zisk konstruktérské i jezdecké trofeje ukazuje, že když je Ferrari jednotné, když všichni táhnou za jeden provaz, můžeme být ohromně úspěšní," řekl Elkann v rozhovoru se Sky Sports Italy.

Brazílie byla velkým zklamáním. Když se podíváme na vývoj sezony, vidíme naše mechaniky, kteří odvádějí nejlepší práci ze všech, mají nejlepší zastávky v boxech. A naši inženýři evidentně zlepšili vůz. Ale zbytek není dost dobrý. A nepochybně máme jezdce, kteří by se měli více soustředit na ježdění a méně mluvit. Jsou před námi důležité závody a není nemožné vrátit se na druhé místo. V Bahrajnu se ukázalo, že když všichni ve Ferrari drží spolu, tak vyhráváme. Je si z toho třeba vzít příklad.

Po skončení sezony F1 se kromě dvou hlavních trofejí uděluje také pár menších a mezi nimi je DHL Fastest Pit Stop Award. Tam mechanici Ferrari dominují s 515 body před druhým McLarenem s 311 body. Pár absolutně nejrychlejších zastávek udělali mechanici McLarenu, nicméně Ferrari je nejstabilnější. Na druhé straně jsou ale mechanici Ferrari většinou pod menším tlakem než jejich největší soupeři, jelikož Ferrari zpravidla nebojuje o vítězství v závodě. A k rychlé zastávce musí přispět i jezdec zastavením vozu s přesností na centimetry. A Ferrari letos zpravidla nebojuje o vítězství, protože vůz nebyl na začátku roku vůbec dobrý, přestože Elkann má pravdu, že inženýři ho postupně zlepšili. Jiné ani nezbývalo.

Těžko věřit, že Elkann hodlá dosáhnout jednoty týmu skrze prst veřejně namířený na jezdce, zatímco chválí mechaniky a vývojáře. Mluvila z něj frustrace z výsledku v Brazílii, nebo se chtěl hlavně pochlubit faktem, že Ferrari někde získalo titul? Z jezdecké dvojice se pak kritika zajisté hůře poslouchala Hamiltonovi, jenž ze závodu v Brazílii vypadl vlastní chybou a v šampionátu na Leclerca ztrácí 66 bodů.

Obdivovaný sedminásobný šampion s milovaným odchovancem Ferrari. Je jejich chybou, že je Scuderia až čtvrtá? Foto: Ferrari

Zdroj: Sky Sports Italy, úvodní foto: Ferrari