Novinky

  • 21.10.2025 Good Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo

  • 20.10.2025 Bad Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

  • 20.10.2025 Good Austin má kontrakt do roku 2034

Facebook Instagram

Nečekaná záchrana i šílený trest

Nečekaná záchrana i šílený trest

Leclerc děkoval, Hamilton nadával

Charles Leclerc se opět mohl radovat. Monačan dokončil Velkou cenu Mexika jako druhý a navázal tak na stupně vítězů z amerického Austinu. Tam obsadil třetí příčku.

„Jsme s tímto víkendem velmi spokojení,“ pochvaloval si po skončení závodu Leclerc. Pilot Ferrari se letos dostal na stupně vítězů už posedmé. Na stříbrný výsledek dosáhl podruhé. Vyrovnal jím svůj výkon z Monte Carla. „Nevěděli jsme, co máme od tohoto víkendu očekávat. Nakonec jsme znovu skončili na pódiu, což je pro nás velké překvapení,“ dodal 28letý pilot.

Vítězný Lando Norris nedal během neděle Leclercovi šanci. Pilot Ferrari se ovšem musel v závěru bránit Maxi Verstappenovi. Čtyřnásobný šampion obul pro závěrečný úsek měkké pneumatiky a Leclerca, který byl na střední sadě, dostával pod tlak. Fáze virtuálního zpomalovacího vozu kvůli odstavenému monopostu Carlose Sainze v posledních dvou kolech ale zahrála Monačanovi do karet.

„Docela jsem to uvítal,“ nezastírá Leclerc. „Moje pneumatiky už byly kompletně hotové a sledoval jsem Maxe, jak se na měkčí sadě blíží. Bylo to těžké. Myslím si, že virtuální zpomalovací vůz mě nakonec zachránil,“ oddechl si.

Horkou chvilku si Leclerc užil také krátce po startu. V první zatáčce se před něj na chvíli dostal Lewis Hamilton. Poté ale Monačan „střihl“ šikanu po trávě a na okamžik se ocitl ve vedení – ovšem nelegálně. Landa Norrise před sebe sice pustil, druhé místo už mu ale zůstalo. Jeho kolega Hamilton byl už tou dobou zaneprázdněn soubojem s Maxem Verstappenem. Nizozemec byl dalším z jezdců, kteří to v úvodní zatáčce vzali „rovně“.

Charles Leclerc měl opět o poznání lepší den než Lewis Hamilton. Foto: Scuderia Ferrari

„Byl jsem jenom pasažér,“ vrací se k počátečnímu chaosu Leclerc, který se v nájezdu do první zatáčky ocitl v obklíčení Lewise Hamiltona na pravé straně a Maxe Verstappena na levé. „Byl jsem jenom pasažér. Myslím si, že Lewis nevěděl, že je na venkovní straně Max. A pak se to stalo. Bylo to všechno hodně natěsno. Jsem rád, že tam neskončil závod pro Lewise ani pro mě. Opravdu jsem si totiž myslel, že to tak bude,“ dodává.

 

 

„Šílený“ trest pro Hamiltona

 

 

U Lewise Hamiltona panovaly po Velké ceně Mexika úplně odlišné pocity než u jeho týmového kolegy. Brit se sice v úvodu držel na třetí pozici, ze které i odstartoval, v šestém kole se ale znovu rozhořel těsný souboj mezi ním a Maxem Verstappenem. A právě od toho momentu to s výkonem sedminásobného šampiona začalo jít od deseti k pěti.

Při této bitvě došlo mezi dvojicí ke kontaktu a Verstappen si následně zkrátil druhou zatáčku, což mu umožnilo udržet se před Hamiltonem. Souboj mezi dvojicí ale pokračoval až do čtvrté zatáčky. Tam vycestoval ven Hamilton. Následně nedodržel předepsanou únikovou cestu pro návrat na trať a ačkoli se díky tomuto výletu dostal zpět na třetí místo, zanedlouho přišla desetisekundová penalizace. Kvůli ní nakonec obsadil až osmou pozici.

Své potrestání považoval Hamilton za příliš přísné. „Myslím si, že jsem udělal více méně to samé, co spousta ostatních jezdců. Takže mi to nedává smysl,“ kroutil 40letý Brit hlavou. „Start se mi povedl skvěle a když jsem brzdil do první zatáčky, byl jsem druhý. Pak jsem projel šikanou a vůbec jsem nevycestoval z dráhy. Ostatní to střihli, jejich pozice jim zůstaly a žádné penalizace nedostali. Hodně šílené,“ nebyl spokojen.

Svůj nebezpečný návrat zpět na trať vysvětloval následovně. „Jel jsem předepsanou trasou, jenže nikde to nebylo prašnější než tam a já nedokázal auto zabrzdit, takže jsem skončil na trávě. Taková ale byla úniková cesta,“ říká.

Závod Lewise Hamiltona zničila desetisekundová penalizace. Foto: Ferrari

Na Hamiltonovu stranu se postavil i jeho šéf Fréderic Vasseur. „Tato penalizace ho stála čtvrté místo,“ myslí si francouzský manažer. „Jedna věc je penalizace za to, že jsme nerespektovali instrukce ředitelství závodu. Ale 10 sekund? Nevzpomínám si, kdy někdo dostal naposledy takový trest. Když se na to podíváte globálně, tak Max také předtím střihl zatáčku. A střihl i šikanu. Jel 100 metrů po trávě. Upřímně si nemyslím, že toto komisaři zvládli dobře,“ nešetřil kritikou.

Ať už byl v právu kdokoli, faktem je, že Lewis Hamilton i po 20 závodních víkendech čeká na své první pódiové umístění v barvách Ferrari. V průběžném pořadí mu patří šestá pozice a za týmovým kolegou Leclercem, který je pátý, zaostává o 64 bodů. V Poháru konstruktérů se ovšem Ferrari posunulo na druhé místo. Zde má nyní náskok jednoho bodu před Mercedesem. Čtvrtý Red Bull jich ztrácí deset.

Zdroj: Motorsport, PlanetF1, F1, FORMULE.cz, úvodní foto: Scuderia Ferrari