Šok v São Paulu: Verstappen končí už v Q1, Norris na pole position
VC Brazílie - kvalifikace
Dvacátá kvalifikace sezóny v São Paulu nabídla víc než jen boj o startovní pozice – přinesla překvapení, chyby i nečekané zvraty. Nejrychlejší byl Lando Norris, který potvrdil skvělou formu a zajistil si další pole position. Za ním se seřadili Andrea Kimi Antonelli a Charles Leclerc, zatímco Oscar Piastri se musel spokojit se čtvrtým místem. V úplně opačné situaci se ocitl Max Verstappen, který poprvé od roku 2021 vypadl už v první části kvalifikace. Stejně nečekaně se nedařilo ani Lewisi Hamiltonovi – do závodu odstartuje až z třinácté pozice.
Začátek kvalifikace se protáhl, protože pořadatelé museli opravit poškozené bariéry v zatáčkách 10 a 11 po incidentech z doprovodných sérií. Počasí v Interlagosu bylo typicky brazilské – teploty kolem 26 °C, rozpálený asfalt s 44 °C a mírný vítr o rychlosti 5 km/h. Mezitím mechanici Sauberu horečně pracovali na voze Gabriela Bortoleta, který měl vážnou nehodu v závěru sprintu. Zdržení jim hrálo do karet – podařilo se jim vůz zázračně opravit, i když Brazilec nakonec na trať nevyjel.
Kvalifikaci zahájil Oliver Bearman, který byl prvním jezdcem s měřeným kolem. Oscar Piastri ztratil čas hned při první příležitosti, když přebrzdil do úvodní zatáčky. Pozornost se ale brzy přesunula na Maxe Verstappena – pět minut před koncem byl až šestnáctý, přestože Red Bull očekával bezproblémový postup. Nizozemec si stěžoval na špatnou přilnavost a v deváté zatáčce ztratil čtyři desetiny sekundy. Ani jeho poslední pokus situaci nezměnil a čtyřnásobný mistr světa tak zůstal vyřazen už po první části – poprvé od Soči 2021.
Společne s ním vypadli i Esteban Ocon, Franco Colapinto, Júki Cunoda a Gabriel Bortoleto.
Ve druhé části zajel Charles Leclerc silný první sektor, ale ve čtvrté zatáčce dostal smyk a musel své kolo přerušit. Na čele se tak objevil Oliver Bearman, který znovu ukázal konzistentní výkon. Mnoho jezdců si však stěžovalo na nedostatek přilnavosti – trať byla kluzká a teplota pneumatik se obtížně udržovala.
Velkým překvapením se stal výsledek Lewise Hamiltona. Jezdec Ferrari nedokázal ze svého vozu dostat potřebné tempo a skončil až třináctý. Spolu s ním se do finální části kvalifikace nepodívali ani Fernando Alonso, Alex Albon, Lance Stroll a Carlos Sainz.
Poslední část kvalifikace začala opět Oliverem Bearmanem, který zajel silný čas a na chvíli vedl. O několik minut později ho překonali Charles Leclerc a Oscar Piastri – jejich rozdíl činil pouhé dvě tisíciny sekundy. Po prvních pokusech se zdálo, že Ferrari a McLaren si to rozdají o první místo, ale Norris zatím svůj nejlepší čas neměl, protože udělal chybu hned v první zatáčce.
Při druhé sérii jízd Leclerc výrazně zrychlil a dostal se na provizorní pole position. Zdálo se, že si pro první místo dojede právě on, jenže Lando Norris měl připravené perfektní kolo. Své McLareny protáhl všemi sektory s naprostou přesností a o několik desetin Leclerca překonal. Oscar Piastri se nezlepšil a musel se spokojit se čtvrtým místem. Andrea Kimi Antonelli dokázal v závěru zajet fantastické kolo a dostal se mezi Norrise a Leclerca na druhou pozici.
Lando Norris si tak zajistil pole position pro nedělní Velkou cenu Brazílie a s ní i velmi slibnou výchozí pozici do závodu, který by mohl ještě více upevnit jeho vedení v šampionátu.
| p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lando Norris |
McLaren |
Mercedes | 1:09,656 | 1:09,616 | 1:09,511 | 21 |
| 2. | Kimi Antonelli |
Mercedes |
Mercedes | 1:10,192 | 1:09,774 | 1:09,685 | 16 |
| 3. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:09,934 | 1:09,801 | 1:09,805 | 22 |
| 4. | Oscar Piastri |
McLaren |
Mercedes | 1:09,928 | 1:09,835 | 1:09,886 | 19 |
| 5. | Isack Hadjar |
RB |
Red Bull PT | 1:10,083 | 1:09,970 | 1:09,931 | 21 |
| 6. | George Russell |
Mercedes |
Mercedes | 1:09,935 | 1:09,880 | 1:09,942 | 16 |
| 7. | Liam Lawson |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:10,108 | 1:09,950 | 1:09,962 | 21 |
| 8. | Oliver Bearman |
Haas |
Ferrari | 1:09,891 | 1:09,755 | 1:09,977 | 19 |
| 9. | Pierre Gasly |
Alpine |
Renault | 1:09,885 | 1:09,857 | 1:10,002 | 21 |
| 10. | Nico Hülkenberg |
Sauber |
Ferrari | 1:10,337 | 1:09,985 | 1:10,039 | 23 |
| 11. | Fernando Alonso |
Aston Martin |
Mercedes | 1:10,181 | 1:10,001 | 15 | |
| 12. | Alexander Albon |
Williams |
Mercedes | 1:10,115 | 1:10,053 | 18 | |
| 13. | Lewis Hamilton |
Ferrari |
Ferrari | 1:10,016 | 1:10,100 | 16 | |
| 14. | Lance Stroll |
Aston Martin |
Mercedes | 1:10,041 | 1:10,161 | 15 | |
| 15. | Carlos Sainz |
Williams |
Mercedes | 1:10,184 | 1:10,472 | 17 | |
| 16. | Max Verstappen |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:10,403 | 9 | ||
| 17. | Esteban Ocon |
Haas |
Ferrari | 1:10,438 | 9 | ||
| 18. | Franco Colapinto |
Alpine |
Renault | 1:10,632 | 9 | ||
| 19. | Juki Cunoda |
RB |
Red Bull PT | 1:10,711 | 9 | ||
| 20. | Gabriel Bortoleto |
Sauber |
Ferrari | 0 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull

Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

08.11. 2025
Lando Norris
McLaren
Kimi Antonelli
Mercedes
Charles Leclerc
Ferrari
Oscar Piastri
Isack Hadjar
RB
Liam Lawson
Red Bull
Oliver Bearman
Haas
Alpine
Nico Hülkenberg
Sauber
Fernando Alonso
Aston Martin
Alexander Albon
Williams
Lance Stroll
Max Verstappen
Juki Cunoda
Gabriel Bortoleto