Norris v čele, Antonelli si dojel pro druhé místo
VC Brazílie - Sprint kvalifikace
Páteční program Velké ceny Brazílie zakončila kvalifikace určující pořadí pro sobotní sprint. Lando Norris potvrdil, že mu trať v Interlagosu sedí, a po úspěšném tréninku ovládl i závěrečnou část kvalifikace. Celý den se nesl v duchu návratu Carlose Sainze po nemoci i v oficiálním potvrzení prodloužení smlouvy mezi Alpine a Francem Colapintem, který se chtěl předvést před fanoušky z nedaleké Argentiny.
Hned v úvodu první části kvalifikace se na trať vydaly oba vozy McLarenu. Piloti museli použít střední sadu pneumatik, a po prvních pokusech vedl Oscar Piastri následovaný Norrisem a Fernandem Alonsem. Max Verstappen se na trať dostal až později, ale okamžitě se zařadil na první místo. Jeho týmový kolega Júki Cunoda zajel čas, který ho dostal pouze na patnácté místo. Jak se blížil konec segmentu, časy se začaly zrychlovat. Norris dokázal jako jediný překonat hranici jedné minuty a deseti sekund a posunul se do čela. Piastri na něj nedokázal zareagovat, třetí skončil George Russell.
Do ohrožené zóny se dostali Alexander Albon, Esteban Ocon, Franco Colapinto, Carlos Sainz a Júki Cunoda. Ferrari se v této fázi trápilo – Leclerc zaznamenal až osmý čas, Sainz se snažil vylepšit své kolo, ale nestačilo to. Lewis Hamilton zajel šestý nejrychlejší čas, Pierre Gasly se dostal na páté místo. Naopak Colapinto zůstával v zadní části pole. Mladý Oliver Bearman překvapil čtvrtým časem a potvrdil formu z posledních týdnů. Poslední pokusy rozhodovaly až v závěru – Cunoda se ještě pokusil o rychlé kolo, ale Nico Hülkenberg ho vytlačil z postupové desítky. K pilotům, kteří vypadli se přidali i Liam Lawson a Carlos Sainz. Leclerc na poslední chvíli vyjel z boxů a skončil jedenáctý, zatímco Norris si upevnil první příčku. Nakonec Lance Stroll posunul Colapinta na šestnáctou pozici a vyřadil ho ze hry.
Po SQ1 tak skončili Colapinto, Lawson, Cunoda, Ocon a Sainz. Lawson po kvalifikaci nechápal, co se pokazilo, zatímco Sainz se v záběrech netajil frustrací a označil výsledek za „nejhorší kvalifikaci, jakou zažil“.
V druhé části se jako první na trať vydal domácí jezdec Gabriel Bortoleto, který cítil tlak domácího publika. Piloti znovu museli zvolit žlutou směs, tentokrát už ale časy padaly hluboko pod hranici 1:10, protože přilnavost trati se s každým kolem zlepšovala. Po prvních pokusech vedl Alonso, následovaný Hadjarem a Strollem. Verstappen byl až čtvrtý. Norris se zařadil na druhé místo za Alonsa, těsně před Piastriho. Russell i mladý Andrea Kimi Antonelli obsadili další příčky za McLareny. Ferrari pokračovalo v trápení – Leclerc skončil devátý a Hamilton až jedenáctý.
V posledních minutách Alonso zůstal v boxech a na další pokus nevyjel, ale jeho čas nikdo nedokázal překonat. Norris začal poslední pokus s fialovými sektory, ovšem kolo bylo přerušeno žlutou vlajkou. Leclerc se totiž roztočil v desáté zatáčce, čímž zpomalil ostatní jezdce. Monačanův týmový kolega mu za to jistě nepoděkuje. Druhá část tak skončila bez výrazného zlepšení.
Do závěrečné fáze se nepodívali Hamilton, Albon, Gasly, Bortoleto a Bearman. Verstappen si po dojezdu stěžoval, že jeho vůz je téměř neřiditelný.
V poslední části kvalifikace se na trať jako první vydal Russell. Piloti se snažili využít nejlepší podmínky hned v úvodu, protože trať se neustále zrychlovala. Krátce po Russellovi zajel rychlejší čas Antonelli, Piastri byl hned za ním. Norris však odpověděl rázně – hned při prvním pokusu se dostal na vrchol tabulky a nikdo ho už nepřekonal.
Piastri se ještě pokusil o zlepšení poté, co v předchozím kole chyboval, ale na týmového kolegu to nestačilo. Alonso i Verstappen vyjeli později, přičemž Verstappen s fialovým prvním sektorem nakonec skončil až šestý. Na konci zůstal na trati jen Antonelli, který svůj čas již nevylepšil, a zajistí si tak místo vedle Norrise na startu sprintu.
Britský pilot tak završil další úspěšný den v barvách McLarenu a upevnil si pozici favorita pro zbytek víkendu.
| p. | jezdec | tým | motor | Q1 | Q2 | Q3 | kol |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lando Norris |
McLaren |
Mercedes | 1:09,627 | 1:09,373 | 1:09,243 | 20 |
| 2. | Kimi Antonelli |
Mercedes |
Mercedes | 1:10,381 | 1:09,504 | 1:09,340 | 16 |
| 3. | Oscar Piastri |
McLaren |
Mercedes | 1:10,017 | 1:09,416 | 1:09,428 | 19 |
| 4. | George Russell |
Mercedes |
Mercedes | 1:10,048 | 1:09,384 | 1:09,495 | 16 |
| 5. | Fernando Alonso |
Aston Martin |
Mercedes | 1:10,011 | 1:09,330 | 1:09,496 | 12 |
| 6. | Max Verstappen |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:09,975 | 1:09,707 | 1:09,580 | 15 |
| 7. | Lance Stroll |
Aston Martin |
Mercedes | 1:10,326 | 1:09,647 | 1:09,671 | 15 |
| 8. | Charles Leclerc |
Ferrari |
Ferrari | 1:10,324 | 1:09,732 | 1:09,725 | 19 |
| 9. | Isack Hadjar |
RB |
Red Bull PT | 1:10,095 | 1:09,608 | 1:09,775 | 15 |
| 10. | Nico Hülkenberg |
Sauber |
Ferrari | 1:10,333 | 1:09,735 | 1:09,935 | 15 |
| 11. | Lewis Hamilton |
Ferrari |
Ferrari | 1:10,224 | 1:09,811 | 14 | |
| 12. | Alexander Albon |
Williams |
Mercedes | 1:10,275 | 1:09,813 | 12 | |
| 13. | Pierre Gasly |
Alpine |
Renault | 1:10,097 | 1:09,852 | 12 | |
| 14. | Gabriel Bortoleto |
Sauber |
Ferrari | 1:10,217 | 1:09,923 | 12 | |
| 15. | Oliver Bearman |
Haas |
Ferrari | 1:10,066 | 1:09,946 | 12 | |
| 16. | Franco Colapinto |
Alpine |
Renault | 1:10,441 | 6 | ||
| 17. | Liam Lawson |
Red Bull |
Red Bull PT | 1:10,666 | 5 | ||
| 18. | Juki Cunoda |
RB |
Red Bull PT | 1:10,692 | 6 | ||
| 19. | Esteban Ocon |
Haas |
Ferrari | 1:10,872 | 6 | ||
| 20. | Carlos Sainz |
Williams |
Mercedes | 1:11,120 | 6 |
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Pirelli

Charles Leclerc se zasnoubil s Alexandrou Saintovou
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

07.11. 2025
Lando Norris
McLaren
Kimi Antonelli
Mercedes
Oscar Piastri
Fernando Alonso
Aston Martin
Max Verstappen
Red Bull
Lance Stroll
Charles Leclerc
Ferrari
Isack Hadjar
RB
Nico Hülkenberg
Sauber
Alexander Albon
Williams
Alpine
Gabriel Bortoleto
Oliver Bearman
Haas
Liam Lawson
Juki Cunoda