Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Adam Carroll získal druhé letošní vítězství pro Irsko

Adam Carroll získal druhé letošní vítězství pro Irsko

A1GP Malajsie - výsledky hlavního závodu

 Na start dnešního hlavního závodu se postavilo 19 vozů, chyběla pouze Korea, jejíž tým se rozhodl k závodu nenastoupit pro nevyřešené technické problémy s monopostem. Přesto však byl korejský tým na startu zastoupen alespoň symbolicky, neboť svým americkým kolegům zapůjčil sestavu zadního přítlačného křídla. Po havárii na startu sprintu se v boxech rozhořel závod o to, zda se týmům Spojených států, Indie a Brazílie podaří opravit poškozené monoposty. Týmovým úsilím, kdy se v boxech těchto tří zemí postupně scházely potřebné náhradní díly od konkurentů, se to nakonec podařilo všem, přičemž největší podíl na pomoci měl právě nešťastný korejský tým.

Drama hlavního závodu začalo hned na startu, který se příliš nepovedl Danny Wattsovi ve voze Velké Británie. Naopak skvěle odstartoval Daniel Morad z týmu Libanonu. V první zatáčce došlo ke kontaktu vozu Holandska a Indie, který ukončil vystoupení Naraina Karthikeyana a jeho indické squadry v Sepangu. Daleko se nedostal ani z hloubi pole startující Neel Jani, který zůstal stát po kontaktu s některým z vozů jen o několik zatáček dále. Na trať se vydal safety car, aby oba vozy mohly být odklizeny do bezpečné vzdálenosti od trati.

Restart přišel ve čtvrtém kole a zatímco Adam Carroll se začal vzdalovat svým konkurentů, za jeho zády se rozpoutal boj o třetí místo, na kterém se zpočátku usadil Morad, předstižený již v prvním kole Portugalcem Albuquerquem. Tvrdý boj mezi Moradem a Wattsem vyhnal oba vozy mimo trať a nakonec vyústil v kolizi mezi Britem a vozem Francie, která poslala oba vozy do boxů. Rána dopadla i na tým Holandska, neboť Bleekemolen byl potrestán průjezdem boxy za kolizi s Karthikeyanem. Hned v úvodní fázi závodu tak byly v podstatě ze hry o dobrá umístění vyřazeny tři favorizované týmy.

Nic z toho však netrápilo Adama Carrolla, který si s Albuquerquem bezpečně za svými zády začal budovat značný náskok na své soupeře. Ira nezastavila ani první zastávka v boxech, kterou jeho tým naplánoval až na konec povoleného okna. Tato poněkud riskantní taktika dokonale vyšla a Irsko se udrželo bez nesnází na první pozici. Nejvíce během prvních zastávek získala Čína, ale Ho-pin Tung nedokázal následně udržet za svými zády agresivně jedoucího Marca Andrettiho.

Ve 12. kole pak téměř kolidovaly  vozy Bambera a Martina, když Novozélanďan opouštěl boxy poněkud příliš divoce. Přibližně v polovině závodu tak vedl tým Irska s velkým náskokem před Portugalskem, na třetím místě se usadil domácí tým Malajsie.

18. kolo pak přineslo doslova šok domácím fanouškům, když Fauzy zajel znenadání do boxu k nic netušícím mechaniků. Tato chyba, která vznikla nedorozumněmím v komunikaci s boxy, připravila domácí tým o téměř jisté třetí místo.

 Ve druhém kole zastávek se znovu vyznamenali členové stáje Alan Docking Racing, kteří tvoří páteř týmu Austrálie. Johna Martina odbavili v bezkonkurenčním čase a posunuli ho na dostřel za třetího Marca Andrettiho. Irové i Portugalci zvládli poslední zastávky bez komplikací a na čele závodu se tak nic nezměnilo. V hloubi pole se však bylo stále na co dívat, neboť se stále urputně bojovalo o bodovaná místa. Fauzy dokázal alespoň částečně napravit nešťastnou chybu a v závěrečných kolech vybojoval řadu soubojů se svými konkurenty. Překonal i vůz Itálie a zajistil tak domácímu týmu alespoň jeden bod.

Adam Carroll zvítězil naprosto přesvědčivým způsobem před druhým Filipem Albuquerquem z týmu Portugalska, třetí místo uhájil před Australany Marco Andretti a získal tak ve svém třetím závodě poprvé místo na stupních vítězů pro tým Spojených států. Na dalších bodovaných pozicích pak dojely od pátého místa vozy JAR, Nového Zélandu, Brazílie, Holandska, Číny a domácí Malajsie.

Tým Irska také převzal tímto vítězstvím vedení v celkové klasifikaci série.

Seriál A1GP nyní čeká novoroční přestávka, kterou ukončí závod v novozélandském Taupu 25.1. 2009. 

p.
 Jezdec  Tým
Čas/odstup
1.
 Adam Carroll  Irsko
1:05:52.205
2.
 Filipe Albuquerque  Portugalsko
15.996
3.
 Marco Andretti  USA
47.637
4.
 John Martin  Austrálie
51.679
5.
 Adrian Zaugg  Jihoafrická Republika
52.106
6.
 Earl Bamber  Nový Zéland
54.354
7.
 Felipe Guimarães  Brazílie
57.369
8.
 Jeroen Bleekemolen  Holandsko
57.490
9.
 Ho-Pin Tung  Čína
59.158
10.
 Firuz Fauzy  Malajsie
1:03.888
11.
 Edoardo Piscopo  Itálie
1:06.145
12.
 Daniel Morad  Libanon
1:14.990
13.
 Satrio Hermanto  Indonésie
1:15.761
14.
 Loïc Duval  Francie
1:16.463
15.
 David Garza  Mexiko
1:30.001
16.
 Danny Watts  Velká Británie
porucha
17.
 Clivio Piccione  Monako
porucha
18.
 Narain Karthikeyan  Indie
havárie
19.
 Neel Jani  Švýcarsko
havárie

Všechny časy neoficiální