Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

FIA přehodnotí nová pravidla ohledně motorů

FIA přehodnotí nová pravidla ohledně motorů

Agregát nebude možné od soboty jen tak vyměnit.

Mezinárodní automobilová federace FIA se chystá přehodnotit sportovní regule ohledně používání motorů, ty nebude možné od soboty vyměnit, pokud nebudou prokazatelně poškozeny. Týmy tak pro závěrečný trénink, kvalifikaci a závod použijí jeden a ten samý motor.

Změna, kterou požadují samotné týmy, musí být ještě schválena na zasedání Sportovní pracovní skupiny FIA, které se uskuteční tento týden v Nice. Stáje chtějí tímto krokem předejít preventivnímu šachování s motory, kvůli kterému by týmy na okruh vozily další zaměstnance.

"Podle aktuálních pravidel můžete vyměnit motor po třetím tréninku." řekl šéfinženýr Renaultu Pat Symonds.

"Všechny týmy, které jsem kontaktoval, cítí, že je to trochu proti způsobu, kterým chceme věci vést a znamená to, že byste na okruh museli brát více lidí. Pokud nám v sobotu ráno shoří motor, samozřejmě, že máme dostatek lidí na to, abychom ho vyměnili. Ale nemáme dostatek lidí na soustavnou výměnu obou motorů a nechceme, aby to tak bylo.

Pravidlo parc fermé říká, že nemůžete po začátku kvalifikace vyměnit motor, ačkoliv pokud musíte, nebudete penalizováni.

Pokud bychom všechno nechali otevřené, brzy by to zdegenerovalo. Instalujete motor v sobotu, řekněme, že v kvalifikaci dostanete smyk a odstartujete zezadu, mohli byste si říct, že byste měli použít starší motor, protože víkend už je stejně ztracený.

Nebo můžete v sobotu přijít a bude pršet, víte, že jeden z vašich motorů už je trochu pochybný, tak ho nasadíte, protože jej nebudete zatěžovat naplno. Brzo by to mohlo zdegenerovat něco, co nebylo v úmyslu, takže doufám, že do toho vneseme trochu více smyslu."

V letošním roce má každý jezdec na sezónu k dispozici osm motorů, penalizace odsunu na startovním roštu je aplikována pouze v případě, kdy jezdec použije devátý a další motor.