Novinky

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

Facebook Instagram

11:8 ve prospěch Audi, startovní pole DTM je kompletní

11:8 ve prospěch Audi, startovní pole DTM je kompletní

Senna nakonec účast v německém šampionátu odřekl.

Měsíc před prvním závodem sezony byly zodpovězeny všechny otázky týkající se jezdeckého složení letošního pole DTM. Poslední hádankou bylo angažmá synovce legendárního Ayrtona Senny – Bruna.

Jednání s mladým Brazilcem, který na poslední chvíli přišel o naději na místo v týmu formule 1 Brawn GP, probíhala prý až do čtvrtečního večera. Senna se však nakonec rozhodl v DTM nestartovat a soustředit se na získání kokpitu ve F1.

Poměr rozložení sil se letos z hlediska kvantity přikloní ještě více na stranu Audi. Obhájce titulu bude mít na startovním roštu početní převahu 11:8.

V továrním týmu Abt nedošlo k žádné změně. Timo Scheider, Tom Kristensen, Mattias Ekström a Martin Tomczyk budou mít i nadále k dispozici nejnovější techniku z Ingolstadtu. Podporu týmu Abt bude mít letos také Katherine Legge, ačkoliv bude startovat v rok starém autě.

V soukromých týmech s loňskými vozy to je také beze změny: Mike Rockenfeller a Markus Winkelhock pojedou v týmu Rosberg a Alexander Prémat s Oliverem Jarvisem za tým Phoenix.

Ulrichovu jedenáctku uzavírají s dva roky starými vozy nováčci Christian Bakkerud a Johannes Seidlitz v týmu Colina Kollese, bývalého šéfa stáje F1 Spyker/Force India.

Mercedes dává před kvantitou přednost kvalitě. Stejně jako vloni nenasadí dva roky staré vozy. Na dráhu pošle pouze stroje specifikace 2009 a 2008. Počet vozů s trojcípou hvězdou na kapotě se navíc snížil z devíti na osm.

Na rozdíl od svého konkurenta zamíchal  Mercedes sestavou svého a-týmu. Nejzajímavější změnou asi bude návrat Garyho Paffetta do továrního týmu HWA. Bývalý šampión se tak podle mnohých stal hlavním kandidátem na titul.

Stejnou cestou (nikoliv však s takovými výsledky na kontě) se vydal Ralf Schumacher, jenž si další účinkování v německém mistrovství podmínil novým vozem. Paul di Resta a Bruno Spengler zůstavají v angažmá HWA i letos.

Jamie Green si i přes svá dvě vítězství v roce 2008 neudržel místo v aktuálním voze a spolu se Susie Stoddart pojede s loňskou technikou v týmu Persson. Tým Mücke posadí do zbývajících dvou vozů specifikace 2008 Mathiase Laudu a Maro Engela, na kterého "zbylo" místo původně rezervované pro Sennu.

Letošní sezona začíná netradičně pozdě 17. května, avšak tradičně na Hockenheimringu.

 č.
 Jezdec  Tým
 Značka
Vůz 
 1
 T.Scheider  Abt Sportsline
Audi
2009 
 2
 T.Kristensen  Abt Sportsline
Audi
2009 
 3
 P.di Resta  HWA
Mercedes
2009 
 4
 R.Schumacher  HWA
Mercedes
2009 
 5
 M.Ekström  Abt Sportsline
Audi
2009 
 6
 M.Tomczyk  Abt Sportsline
Audi
2009 
 7
 J.Green  Persson
Mercedes
2008 
 8
 S.Stoddart  Persson
Mercedes
2008 
 9
 B.Spengler  HWA
Mercedes
2009 
 10
 G.Paffett  HWA
Mercedes
2009 
 11
 M.Rockenfeller  Rosberg
Audi
2008 
 12
 M.Winkelhock  Rosberg
Audi
2008 
 14
 A.Prémat  Phoenix
Audi
2008 
 15
 O.Jarvis  Phoenix
Audi
2008 
 16
 M.Engel  Mücke
Mercedes
2008 
 17
 M.Lauda  Mücke
Mercedes
2008 
 18
 C.Bakkerud  Futurecom-TME
Audi
2007 
 19
 J.Seidlitz  Futurecom-TME
Audi
2007 
 21
 K.Legge  Abt Sportsline
Audi
2008