Novinky

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

  • 17.04.2024 Good Andretti zprovoznil menší továrnu F1 v Silverstonu

  • 12.04.2024 Bad Zemřel Ted Toleman, zakladatel týmu F1

Facebook Instagram

Devátá zatáčka tratě v Montmeló doznala bezpečnostních změn

Devátá zatáčka tratě v Montmeló doznala bezpečnostních změn

Pořadatele k tomu přiměla Kovalainenova loňská havárie.

Devátá zatáčka katalánského okruhu, na kterém se pojede tento víkend Velká cena Španělska, jež se neslavně zapsala do historie jako zatáčka, ve které v loňském roce havaroval Heikki Kovalainen, doznala několika vylepšení z pohledu bezpečnosti.

Kovalainenovo auto si to namířilo přímo do bariéry z pneumatik, čemuž předcházela exploze levé přední pneumatiky, způsobená selháním ráfku. Jeho McLaren se zabořil do bariéry a ačkoliv bylo jeho šasi značně poničené, neutrpěl žádná vážná zranění.

Vzhledem k tomu, co se stalo, nařídila FIA úpravy zatáčky. Ty by měly minimalizovat šance na obdobnou nehodu, když auto utrpí podobný problém, jaký měl vloni Fin.

Zadní část štěrkové zóny se zvýšila o 1,5 metru a postupným stoupáním by měla zpomalit auto, pokud vyjede mimo trať. Také samotná štěrková zóna byla upravena.

Rovněž bariéry z pneumatik doznaly vylepšení v podobě dalšího speciálního pásu, kterým jsou obaleny, což má minimalizovat pravděpodobnost, že se monopost zaboří mezi ně. Navíc obrubník a umělá tráva za zatáčkou číslo 9 byly prodlouženy o 10 metrů.

Další změnou na okruhu je výměna štěrku za asfalt v rozsáhlé únikové zóně ve třetí zatáčce a aby toho nebylo málo, tak bylo vylepšeno odvodnění a přidány bariéry z pneumatik v první a desáté zatáčce.

Kovalainen řekl, že nemá žádné obavy při návratu na okruh poblíž Barcelony po roce od hrůzostrašné havárie.

"Vrátit se zpátky do dějiště loňské havárie pro mě nic neznamená, opravdu mám tuto trať rád. V roce 2007 jsem zde měl dobrý závod, když jsem skončil pátý a mám rád rychlé zatáčky, kde můžete tvrdě tlačit a dostat z auta maximum."