Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Bridgestone nebude měnit strategii použití pneumatik

Bridgestone nebude měnit strategii použití pneumatik

I letos bude rozdíl mezi používanými směsmi činit dva stupně.

Oficiální dodavatel pneumatik pro formuli 1, společnost Bridgestone, dnes oznámil, že i v letošní sezoně bude na většinu velkých cen vozit dvojici směsí, jež od sebe dělí dva stupně.

Pneumatiky budou v letošní sezoně jedním z klíčových faktorů k úspěchu, v platnost totiž vstupuje pravidlo o zákazu tankování a piloti tak budou muset být ke svému obutí mnohem šetrnější.

"Stejně jako v roce 2009 má Bridgestone v plánu brát dvě směsi měkkých pneumatik, které se od sebe liší ob jeden stupeň, například tvrdé a měkké nebo střední a superměkké," vysvětlil technický manažer společnosti Bridgestone, Tecuro Kobajaši.

"Nicméně, na některých závodech to nebude možné, jako třeba v Monaku, kde je důležité mít dvě po sobě následující měkké směsi, aby byl na městském okruhu zajištěn maximální grip.

Výběr směsí bude opět určován Bridgestonem, který bude vycházet ze svých zkušeností z let minulých a z dat od týmů."

Během první série předsezonních testů ve Valencii se neprojevily žádné závažné problémy, přestože pneumatiky jsou kvůli značnému nárůstu hmotností vozů kvůli velkému množství paliva v nádrži více namáhány.

"Jistě, vzhledem k tomu, že vozy budou v letošním roce na startu potenciálně o sto kilogramů těžší než loni, pneumatiky budou během delších stitnů s větším množstvím paliva více zatěžovány.

Ale výztuhy v pneumatikách pro letošní rok vydrží mnohem více ve srovnání s těmi loňskými, zejména jsme posílili konstrukci zadních, to vozům pomůže vyrovnat se s tímto novým pravidlem.

Zároveň budeme nadále velice pozorně sledovat a analyzovat data z nadcházejících testů a závodů, protože přítlak, vytvářený letošními vozy, se bude během sezony zvyšovat. Už jsme zjistili, že ve srovnání s loňskou sezonou se produkuje mnohem více přítlaku."

Kobajaši také potvrdil, že Bridgestone zachová také dosavadní styl značení měkčích směsí pneumatik, tedy zelené proužky na rozhraní mezi běhounem a bočnicemi pneumatiky.

"Budeme značit měkčí z těch dvou směsí dostupných pro každý závodní víkend zelenými pruhy na vnějších okrajích bočnic. Testovali jsme spoustu různých alternativ a toto umístění poskytuje nejlepší viditelnost, jak ze strany, tak z čelního pohledu. Zelenou barvu používáme jako ukázku podpory kampaně FIA za zelenější vozy (Make Cars Green)."