Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Red Bull si je jistý, že se ho upozornění FIA netýká

Red Bull si je jistý, že se ho upozornění FIA netýká

"Nebude to mít absolutně žádný dopad na specifikaci našeho vozu."

Šéf Red Bullu Christian Horner řekl, že vyjasnění Mezinárodní automobilové federace (FIA) ohledně změn nastavení světlé výšky monopostů nebude mít na jejich RB6 jakýkoli dopad.

Rakouský tým je podezírán svými rivaly, že v době mezi kvalifikací a závodem v rámci pravidel mění nastavení zavěšení a upravuje tak světlou výšku svých vozů. Některé stáje se nechaly slyšet, že již připravují vlastní verzi systému.

FIA však varovala týmy, že jakýkoli podobný systém bude považován za ilegální (informovali jsme zde). Horner si je však jistý, že Red Bullu se věc netýká. Jakékoli změny na svých vozech prý rakouský tým neplánuje.

"Ne," řekl Horner. "Vůz, který přivezeme do Číny, bude po mechanické stránce naprosto stejný jako v prvních třech závodech. Nebude to mít absolutně žádný dopad na specifikaci našeho vozu."

Na otázku, zda si myslí, že soupeři budou muset provést úpravy, řekl: "Nevím, co mají na svých vozech. Vím jen, že to nebude mít jakýkoli dopad po Red Bull, i když si někdo myslí opak."

Dodal, že podezřívání Red Bullu je pouze odrazem rychlosti jejich vozů na počátku sezóny.

"Důležité je, že máme rychlý vůz. Chlapci udělali dobrou práci a nevyhnutelně to vede k tomu, že lidé jsou podezřívaví, pokud jezdíte rychle," řekl. "Ale beru to jako kompliment. Jsem si jistý, že pokud bychom jezdili 14., podobná obvinění by se neobjevovala."

Horner nicméně přivítal vyjasnění situace od FIA.

"FIA samozřejmě cítila potřebu vyjasnit situaci a myslím, že udělala naprosto správný a zodpovědný krok, vyvarovala se tak závodu ve vývoji v této oblasti, který by nebyl levný," řekl.

"Je to rozumné rozhodnutí. Rozhodně ušetřilo obrovské množství peněz na vývoj takového systému a samozřejmě, pokud někdo takový systém provozuje, bylo by to jasné porušení technických pravidel. S rozhodnutím FIA jsme více než spokojeni a podporujeme ho.

V těchto věcech občas formulace a duch pravidel nechávají možnosti různých interpretací a je dobré vidět, že v tomto případě došlo k upřesnění a že jakákoli forma aktivního zavěšení je tudíž ilegální."