Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Webber: "Po té věci s křídlem je tohle vítězství ještě sladší."

Webber: "Po té věci s křídlem je tohle vítězství ještě sladší."

Triumf na Silverstonu byl pro Australana velikým zadostiučiněním.

Mark Webber přiznal, že jeho včerejší vítězství ve Velké ceně Velké Británie mělo po kontroverzní situaci s předním křídlem, která se odehrála před kvalifikací, ještě sladší chuť.

Krátce před kvalifikací došlo v garáži Red Bullu ke zvláštní situaci. Mechanici sundali z vozu Marka Webbera nové přední křídlo a dali jej na vůz Sebastiana Vettela, který o své nové křídlo přišel v dopoledním volném tréninku.

To okamžitě znovu vyvolalo spekulace o tom, že Vettel je v Red Bullu před Webberem upřednostňován, ačkoliv to týmový šéf Christian Horner popřel a dodal, že nové křídlo není oproti starému tak odlišné a jediná změna se týká jízdních vlastností. Některé zdroje ovšem tvrdí, že nové křídlo vytváří výhodu v čase na kolo a je také lehčí.

Webber byl poté, co mu bylo nové křídlo odebráno, naštvaný a později dokonce řekl, že by s Red Bullem neprodlužoval smlouvu, kdyby věděl, jak se k němu bude tým chovat.

Webber dnes na své internetové stránce uvedl, že zatím nic neprokázalo, že jej výměna křídla nepřipravila o pole position, ale řekl, že po této aféře bylo jeho včerejší vítězství o to sladší.

"Jestli byl rozdíl mezi námi v kvalifikaci takový, jako rozdíl mezi těmi předními křídly, to nevím," řekl Webber. "Ale ta situace ani zdaleka nebyla ideální a rozhodně je teď tohle vítězství sladší."

Webber včera předvedl dobrý start a hned v první zatáčce se dostal před Vettela do vedení. Vettel pak navíc vylétl mimo trať kvůli defektu a nakonec dojel až sedmý.

Kolem poloviny závodu vyjel na trať safety car, který Webberův náskok smazal, Australan ale řekl, že byl za výjezd zpomalovacího vozu rád.

"Popravdě mě docela potěšilo vidět safety car, protože se pole sjelo a to znamenalo, že jsem se nemusel obávat jezdců o kolo zpět. Když vedete závod, vždycky se obáváte, že vás jezdci o kolo přehlédnou a ve Valencii jsme viděli, co se může stát, když rychlejší vůz narazí na ten pomalejší.

Lewis mi po restartu ve 31. kole visel na převodovce, ale já měl čistý výjezd z poslední zatáčky a povedlo se mi udělat si před ním trochu mezeru. V prvním ostrém kole jsem zajel nejrychlejší čas závodu, což dalo Lewisovi jasně najevo, že tento den nebude jeho."