Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Přítlačná křídla Ferrari a Red Bullu jsou v pořádku

Přítlačná křídla Ferrari a Red Bullu jsou v pořádku

Oba týmy podaly FIA vysvětlení.

FIA dostala po závodě na německém Hockenheimu do rukou přední přítlačná křídla Red Bullu a Ferrari, přičemž se měla zaměřit na jejich části, které se podle stížností soupeřů údajně prohýbají, a po přezkoumání rozhodla, že je vše v pořádku.

Fotografie pořízené během celého závodního víkendu totiž naznačovaly, že se boční části předních křídel výše zmiňovaných týmů ohýbají k zemi a mohly by tak dávat monopostům aerodynamickou výhodu v rychlých zatáčkách.

Podle Autosportu byla FIA na situaci upozorněna ostatními týmy a přední přítlačná křídla byla po celý víkend monitorována, navíc prošla ještě pozávodní kontrolou.

Má se za to, že proběhl také dialog, ve kterém sledované týmy vysvětlily FIA, proč se jejich spoilery zdály být více v kontaktu s vozovkou než je tomu u jejich soupeřů.

Výklad týmů, který FIA uspokojil, poukazoval na to, že není žádná garance, že by fotografie byly pořízeny ze stejných úhlů, a monoposty mohly být vždy jinak natankovány, nebo jely s jinak nastavenou zadní světlou výškou, což mohlo způsobovat, že byla přední křídla blíže k trati.

Rozsudek vydaný po Velké ceně Německa technickým delegátem FIA Jo Bauerem potvrdil, že vozy Red Bull Racingu a Ferrari prošly kontrolou a splňují pravidla.

Šéf Ferrari Stefano Domenicali, který danou záležitost probíral před závodem s týmem McLaren, v neděli večer přiznal, že situace ho nijak netrápí.

"Viděl jsem některé fotografie křídla, ale můžete vidět, že byly pořízeny z hodně odlišných úhlů, takže na to nemám jinak co říct. Cítím, že se to týká nátlaku, který je součásti hry," řekl Domenicali.

Předtím ještě šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner poznamenal, že nemá žádné pochybnosti o tom, že by křídla na jeho autě byla nelegální.

 "Samozřejmě vůz musí vyhovět všem testům, předepsaných FIA, které jsou zcela vyčerpávající," sdělil Horner Autosportu. "Jsme rádi, že náš monopost vyhovuje ve všech oblastech."

"Použití fotografií je vždy nebezpečné. Pokud týmy cítí, že je tu nějaký problém, normální džentlmenská věc je vyřešit ho s daným týmem, nebo, pokud mají dojem, že se jedná o dramatický problém, mají samozřejmě právo podat protest. Jsme ale rádi, že naše auto vyhovuje regulím.

Použití fotografií jako důkazů je pouze a vždy subjektivní, protože, pohnul se fotoaparát? Jaké je zatížení vozů palivem? Brzdil zrovna jezdec více? Je tlak v pneumatikách nižší? Je zde spousta proměnných, které mohou ovlivňovat, jak fotografie vypadá," poznamenává Horner.

Rivalové z ostatních týmů, kteří měli podezření na nepravost Red Bull Racingu a Ferrari, se nyní musí rozmyslet, zdali teď také nepotřebují najít způsob, jak snížit svá přední křídla za účelem posílení výkonnosti.