Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Red Bull prošel novým zátěžovým testem předního křídla

Red Bull prošel novým zátěžovým testem předního křídla

Vyšetřovány byly vozy Marka Webbera a Lewise Hamiltona.

Red Bull prošel novým zátěžovým testem předního křídla, čímž opět očistil své jméno v kauze prohýbajících se křídel.

Soupeři začali v posledních závodech podezřívat Red Bull a Ferrari z toho, že jejich křídla se prohýbají více, než je povoleno technickými pravidly Formule 1. Jenže zátěžový test FIA žádné prohýbání neprokázal.

Vzápětí byl ale nařčen tento test, který prý nezatěžuje křídla dostatečně. Proto FIA přivezla do Belgie nový test. Jenže i tím Red Bull prošel.

Vzhledem k tomu, že hlavním protestujícím je McLaren, byly včera po volných trénincích porovnávány vozy Marka Webbera (Red Bull) a Lewise Hamiltona (McLaren), přičemž byla zatěžována jejich přední křídla a přední část podlahy, která se údajně také může příliš prohýbat.

Oba monoposty pak byly podle technického delegáta FIA Jo Bauera v souladu s technickými regulemi FIA Formule 1 pro rok 2010.

Přesto se zdá, že případ ještě není uzavřený, jeho další pokračování se očekává za dva týdny v Monze při Velké ceně Itálie, kde bude proveden nový test podlahy a představeny budou také nové regule.

Šéf týmu Mercedes GP Ross Brawn, který se také vyjadřoval k problému prohýbajících se křídel Red Bullu, řekl, že takové spory jsou běžnou součástí Formule 1.

"Na trati byl jasný a zřejmý efekt mezi určitými vozy, který jsme si nedovedli vysvětlit a tak jsme hledali nějaká vyjasnění toho, jak zde byla aplikována pravidla. Když tu mluvíme o procesu, který trvá už léta, je to proces, kterým procházíme všichni, taková je Formule 1.

Vím, že některé zainteresované týmy nebyly spokojené s tím, co jsem řekl, nebo co řekl McLaren, ale ani já jsem nebyl spokojený s tím, co se loni říkalo o dvojitém difuzoru. Taková je Formule 1. Takhle to chodí a takhle pracujeme, když vidíme něco, co se nám na jiném voze nelíbí, zkoumáme to prostřednictvím FIA, a když pak FIA řekne 'ne, takhle to může být', přidáme se."

Ačkoliv mělo být předmětem zkoumání prohýbání křídel také Ferrari, jeho vůz včera nebyl vyšetřován. Může se tak ale stát po dnešní kvalifikaci nebo zítra po závodě.