Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Ferrari už pro Bahrajn plánuje řadu novinek

Ferrari už pro Bahrajn plánuje řadu novinek

Vývojové práce na letošním F150 nadále pokračují.

Ferrari má v plánu přivézt na první podnik letošní sezóny, Velkou cenu Bahrajnu, řadu nových komponent pro svůj dnes představený model F150. Na dnešní prezentaci to tisku sdělil šéfdesigner týmu Nicolas Tombazis.

Tombazis prozradil, že velice inovativní je zadní zavěšení letošního monopostu, přičemž dodal, že na vůz ještě přibyde řada radikálních prvků, které jsou stále ve vývoji.

"Pracujeme na různých inovacích pro vůz, některé jsou naše a některé jsou nové ve Formuli 1 obecně," řekl Tombazis k vozu, se kterým se chce Ferrari vrátit na příčku nejvyšší.

"Zadní zavěšení je skutečně inovativní, stejně tak systém zadního křídla. Na cestě je ale řada dalších novinek, s ohledem na konfiguraci pro první závod, které na autě zatím nejsou, například něco pro zadní křídlo a výfuky."

Tombazis věří, že design letošního modelu splňuje všechna očekávání, která do něj tým vkládal.

"Myslíme si, že ano. Stanovili jsme si cíle, které jsou podle nás velmi ambiciózní vzhledem k vývoji v aerodynamickém tunelu, hmotnosti vozu a výkonnosti některých sub-systémů. Myslíme si, na základě naší analýzy, že jsme těchto cílů dosáhli. Zejména co se týče vozu pro první závod.

Když o tom mluvím, pravidla jsou nová a není možné přesně vědět, jak si stojí naší konkurenti. Jsem přesvědčený, že si také stanovili nějaké ambiciózní cíle.

Věřím v to, co jsme udělali, ale dokud neuvidíme vozy na roštu pro první závod, je trochu složité na tuto otázku odpovědět."

Tombazis také přiznal, že by byl raději, kdyby pravidla návrhářům tolik nesvazovala ruce a umožnila jim přijít s větším množstvím novinek, ale dodal, že toto je jediná cesta, jak udržet výdaje ve Formuli 1 pod kontrolou.

"Bylo by hezké mít větší volnost a více času. Pravidla jsou stále více omezující, ale má to svůj důvod. Jinak by byla výkonnost vozů příliš vysoká a možná i náklady ve Formuli 1 by byly větší, než jsou teď.

Bylo by hezké mít více technické volnosti, aby bylo možné vytvořit pro vůz ještě sofistikovanější systémy. Také by bylo hezké mít více času mezi jednou sezónou a tou následující, nepracovat na některých aspektech vozu v takovém spěchu."