Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Webber zpochybňuje užívání nastavitelného křídla v kvalifikaci

Webber zpochybňuje užívání nastavitelného křídla v kvalifikaci

"Jde o další rozptýlení a zátěž, kterou nepotřebujeme."

Mark Webber se přidal k hlasům volajícím po změnách pravidel ohledně nastavitelných zadních křídel ve Formuli 1. Australan prý nechápe, proč není v trénincích a kvalifikaci používání tohoto systému omezeno.

Při nedávných předsezónních testech na okruhu v Barceloně proběhla diskuze mezi Asociací jezdců F1 (GPDA) a ředitelem závodů Charlie Whitingem ohledně bezpečnosti užívání tohoto systému, který Mezinárodní automobilová federace (FIA) pro letošek zavedla pro zlepšení možnosti předjíždění.

Mnoho jezdců vyjádřilo z nastalé situace své obavy, Sebastian Vettel dokonce naznačil, že piloti jsou připraveni jít do stávky, pokud budou cítit, že je příliš ohrožena jejich bezpečnost.

Webber připustil, že nechápe současné nastavení pravidel, kdy je umožněno používání systému během závodů pouze ve speciální vymezené zóně, avšak během tréninků a kvalifikací mohou piloti užívat systém dle libosti.

"Nerozumím tomu, proč musíme používat křídlo během kvalifikace," řekl Webber během na setkání s novináři v australském Melbourne.

"Pro kvalifikaci jde o další rozptýlení a další zátěž, což je něco, co opravdu nepotřebujeme. Nezlepší to podívanou - vaším úkolem je zajet pořádný čas na kolo, avšak když mají všichni ten samý nástroj pro dosažení tohoto času, proč přetěžovat pilota? Nepřinese to žádný užitek."

Užívání systému zadního křídla při kvalifikacích by podle Australana mohlo přinést více rizika, než loňské používání systému F-duct, kdy se museli někteří piloti na okamžik pouštět jednou rukou volantu, aby systém aktivovali.

"Ano, myslím si to," odpověděl. "Měli jsme pouze jednu věc. Máme rádi výzvy na takovéto úrovni a všichni piloti to mají rádi, ale pokud to mají všichni, jaká je výhoda takovýchto komplikací?

Když se podíváte na Eau Rouge ve Spa - proto mluvím o kvalifikaci - proč nenechat používání systému na stejná místa jako v závodě? To je na rovinkách. Zvládne to každý, je to snadné. Pokud si vezmete Eau Rouge, Copse nebo Becketts - tam bude situace horší. Je to příliš nebezpečné.

Víme, že nás týmy tlačí na úplný limit a není hezké jim tímto otevírat další dveře. Bylo to děláno pro závodění, takže nechápu, proč se musíme snažit projet Eau Rouge s otevřeným zadním křídlem. Zkoušeli jsme to s F-ductem, bylo to dost na hraně a Charlie z toho moc šťastný nebyl..."