Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Dvouzastávková strategie byla správná, přesvědčuje Horner

Dvouzastávková strategie byla správná, přesvědčuje Horner

"Při třech pit-stopech bychom zřejmě skončili za oběma mclareny."

Šéf Red Bullu Christian Horner se nechal slyšet, že se jeho tým rozhodl u Sebastiana Vettela pro dvouzastávkovou strategii, aby dokázal za sebe dostat oba mclareny Lewise Hamiltona a Jensona Buttona. Strategie tří zastávek by podle něj pravděpodobně nebyla nic platná.

Úřadující šampion Vettel neodstartoval do Velké ceny Číny dobře a propadl se dvě příčky za dvojici McLarenu. Rakouský tým se poté rozhodl přejít na dvouzastávkovou strategii, díky níž se Němec dokázal dostat zpět do vedení závodu, avšak v závěru nebyl schopen na opotřebovaných pneumatikách ubránit vedoucí pozici před Lewisem Hamiltonem, který jel na tři pit-stopy.

"Pokud bychom pouze za nimi jeli na tři zastávky, pravděpodobně bychom zůstali za oběma (mclareny)," řekl Horner britské BBC. "Rozhodli jsme se tedy udělat něco jinak a oba se je pokusit porazit. Mysleli jsme, že by to mohlo fungovat, nevyšlo nám to o čtyři až pět kol - navíc, druhá pozice je stále skvělý výsledek.

Lewis byl se svými pneumatikami v mnohem lepší formě a byl o tolik rychlejší, že nestálo o to tvrdě bojovat. Body jsou stále důležité a jde o dlouhý šampionát. Odolával několik kol, ale bylo to nevyhnutelné vzhledem k rozdílné úrovni přilnavosti.

Druhé a třetí místo je stále fantastický výsledek. Rozhodli jsme se v prvním stintu pro dvě zastávky, mysleli jsme, že to zvládneme a nevyšlo nám to o čtyři kola. Byl to fascinující závod a skoro se to Sebastianovi vyplatilo. Rozhodnutí bylo založeno na jeho třetí pozici za mclareny - cítili jsme, že jde o nejlepší způsob, jak je porazit a jen velmi, velmi málo chybělo."

Horner také pochválil Marka Webbera, který zaznamenal skvělý výkon, když se ze startu z 18. místa dokázal probojovat až na stupně vítězů.

"Skvělý Markův návrat," pokračoval Horner. "S Markem jsme jeli v závodě v obráceném pořadí a startovali jsme na tvrdé sadě. Jakmile se dostal na měkkou směs, byl při své agresivní třízastávkové strategii stále rychlejší a rychlejší.

Rozhodně to byl pilot dne, zaznamenal pár skvělých manévrů s Michaelem (Schumacherem), Fernandem (Alonsem) a dalšími a nakonec se dostal na stupně vítězů. Minulý víkend vyšel zkrátka a dnešní výsledek si rozhodně zasloužil."

Problémy oběma jezdcům opět v závodě způsoboval systém KERS a Horner připustil, že tým musí na této komponentě do příštího závodu v Turecku zapracovat.

"KERS pracoval dost dobře v první polovině velké ceny a v druhé polovině jsme ho užívali jen střídavě," řekl. "Stále na tom potřebujeme zapracovat a máme do Istanbulu tři týdny, abychom zajistili, že ho budeme mít k dispozici po každé kolo velké ceny."