Haryanto využil výjezdu safety caru a podruhé vyhrál
GP3, Hungaroring - 2. závod
Rio Haryanto vydělal na výjezdu safety caru, který mu pomohl smazat ztrátu na vedoucího jezdce závodu, a ve druhém závodě GP3 na Hungaroringu vybojovat své druhé letošní vítězství.
Haryanto v mokrých podmínkách předvedl pěknou stíhací jízdu z devátého místa na roštu a během závodu se posunul na druhé místo. Na vedoucího Nigela Melkera, který startoval z pole position, přitom čtyři kola před cílem ztrácel osm sekund.
Pak ale na výjezdu ze druhé zatáčky havaroval Thomas Hylkema a na trať vyjel safety car. Melker tak o svůj náskok přišel a Haryanto jej po restartu předjel, aby si po vítězství v prvním závodě na Nürburgringu dojel pro svůj druhý triumf v sérii.
Druhé místo vybojoval Valtteri Bottas, který v závěru také Melkera předjel a díky tomu, že jeho hlavní soupeři skončili až za ním, navýšil svůj náskok v čele průběžného pořadí.
Stupně vítězů doplnil druhý jezdec týmu Lotus ART James Calado. Brit byl přitom skutečným hrdinou závodu, po včerejší kolizi v prvním kole dnes totiž musel startovat až z pětadvacáté pozice na roštu, na vodě však předvedl srdnatý výkon a nakonec skončil na pódiu.
Melker by jistě nejraději poslední čtyři kola úplně vymazal, neboť během nich přišel o svůj náskok v čele, o vítězství a nakonec i o stupně vítězů, v cíli byl totiž odmáván až na čtvrtém místě.
Pátý dojel Nico Müller, který tak týmu Jenzer Motorsport dovezl další dva body, první šestku s jedním bodem uzavřel Tom Dillmann. Do první desítky se vešli ještě Antonio Felix da Costa, Aaro Vainio, Maxim Zimin a Alexander Sims, který se po včerejší diskvalifikaci musel dopředu probíjet z úplného chvostu pole.
Bottas nyní vede průběžné pořadí s 41 body, Sims na Fina ztrácí sedm bodů. Na třetí místo se vyškrábal Nigel Melker s 32 body, jen o bod méně mají Lewis Williamson a James Calado.
|
p.
|
Jezdec | Tým | Čas/Odstup |
|
1.
|
Marussia Manor Racing |
30:06.456
|
|
|
2.
|
Lotus ART |
+ 1.344
|
|
|
3.
|
Lotus ART |
+ 3.799
|
|
|
4.
|
RSC Mücke Motorsport |
+ 5.264
|
|
|
5.
|
Jenzer Motorsport |
+ 7.158
|
|
|
6.
|
Addax Team |
+ 8.808
|
|
|
7.
|
Status Grand Prix |
+ 9.991
|
|
|
8.
|
Tech 1 Racing |
+ 10.741
|
|
|
9.
|
Jenzer Motorsport |
+ 11.336
|
|
|
10.
|
Status Grand Prix |
+ 13.059
|
|
|
11.
|
Marussia Manor Racing |
+ 13.339
|
|
|
12.
|
Carlin |
+ 15.057
|
|
|
13.
|
MW Arden |
+ 16.949
|
|
|
14.
|
RSC Mücke Motorsport |
+ 18.071
|
|
|
15.
|
Lotus ART |
+ 19.075
|
|
|
16.
|
Carlin |
+ 19.986
|
|
|
17.
|
Atech CRS GP |
+ 21.114
|
|
|
18.
|
Atech CRS GP |
+ 21.636
|
|
|
19.
|
Carlin |
+ 22.551
|
|
|
20.
|
Addax Team |
+ 22.845
|
|
|
21.
|
Tech 1 Racing |
+ 25.458
|
|
|
22.
|
Marussia Manor Racing |
+ 27.214
|
|
|
23.
|
Status Grand Prix |
+ 42.863
|
|
|
|
MW Arden |
+ 2 kola
|
|
|
|
Tech 1 Racing |
+ 5 kol
|
|
|
|
RSC Mücke Motorsport |
+ 6 kol
|
|
|
|
Atech CRS GP |
+ 12 kol
|
|
|
|
MW Arden |
+ 13 kol
|
|
|
|
Jenzer Motorsport |
+ 13 kol
|
|
|
|
Addax Team |
+ 14 kol
|
Nejrychlejší kolo závodu: Nigel Melker (RSC Mücke Motorsport) - 1:59.057
Průběžné pořadí po dvanácti závodech:
|
p.
|
Jezdec | Tým | Body |
|
1.
|
Lotus ART |
41
|
|
|
2.
|
Status Grand Prix |
34
|
|
|
3.
|
RSC Mücke Motorsport |
32
|
|
|
4.
|
MW Arden |
31
|
|
|
5.
|
Lotus ART |
31
|
|
|
6.
|
MW Arden |
28
|
|
|
7.
|
Marussia Manor Racing |
28
|
|
|
8.
|
Jenzer Motorsport |
21
|
|
|
9.
|
Tech 1 Racing |
20
|
|
|
10.
|
Marussia Manor Racing |
19
|
|
|
11.
|
Addax Team |
18
|
|
|
12.
|
RSC Mücke Motorsport |
16
|
|
|
13.
|
Addax Team |
13
|
|
|
14.
|
Tech 1 Racing |
12
|
|
|
15.
|
Tech 1 Racing |
11
|
|
|
16.
|
Addax Team |
8
|
|
|
17.
|
Atech CRS GP |
7
|
|
|
18.
|
Status Grand Prix |
7
|
|
|
19.
|
RSC Mücke Motorsport |
4
|
|
|
20.
|
Carlin |
3
|
Bodovací systém GP3:
Pole position pro první závod: 2 body
První závod: 10-8-6-5-4-3-2-1
Druhý závod: 6-5-4-3-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 1 bod (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)

Filip Salač se v neděli 2. listopadu ve 13 hodin zúčastní besedy na Racing Expo
Sainz potrestán ztrátou 5 míst na startu v Mexiku

31.07. 2011