Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

Ferrari chce zabrat v závěrečné části kvalifikace

Ferrari chce zabrat v závěrečné části kvalifikace

Finále boje o pozice na roštu je prý slabším článkem italské stáje.

Ferrari zastává názor, že pokud dokáže zlepšit své výkony ve třetí části kvalifikace, pak by ve zbývajících závodech sezóny mohlo být daleko vážnějším adeptem na vítězství.

Ačkoliv Fernando Alonso za poslední čtyři závody získal ze všech jezdců nejvíc bodů, má Ferrari za to, že jeho formu shazuje fakt, že si Red Bull a McLaren v závěrečné části kvalifikace vedou lépe.

Šéf týmu Stefano Domenicali věří, že právě třetí část kvalifikace je oblastí, na kterou by se Ferrari mělo zaměřit, jinak je totiž jeho vůz velice silný.

"Myslím, že teď jsme v situaci, kdy na to v závodech z hlediska výkonnosti máme," řekl. "O tomto víkendu, co se absolutního výsledku týče, byla řada věcí, které mohly výsledek změnit, co se ale týče výkonnosti, v kvalifikaci musíme zlepšit třetí část, protože nám tam pořád něco chybí.

Závodní tempo není vůbec špatné a v těchto podmínkách (chladno a mokro) bylo počasí ideální pro McLaren a jeho jezdce.

Když se ale podíváte na poslední čtyři závody, různé podmínky, vždycky náročné, Fernando byl tím, kdo získal víc bodů než kdokoliv jiný."

Na otázku, v jakém smyslu by se Ferrari ve třetí části kvalifikace mělo zlepšit, Domenicali odpověděl: "Myslím, že nedostáváme maximum ze své výkonnosti, nehledě na ostatní.

Je jasné, že když se ve třetí části podíváte například na Red Bull, pak je možná v první a druhé části z pohledu výkonu nebo tak konzervativnější a využije ho jen pro to kvalifikační kolo. Samozřejmě, že v první a druhé části je za tím vždycky asi něco víc, než co je vidět."

Domenicali je také přesvědčen o tom, že si Ferrari povede daleko lépe, až se znovu bude závodit za teplejších podmínek, které jeho vozům vyhovují více.

"Statisticky horko dříve či později dorazí, já doufám, že předně dorazí příští týden, protože budu se svojí rodinou na dovolené a mít tam déšť by bylo horší...

Ale vážně, samozřejmě to ovlivňuje naši výkonnost, zejména když musíme v klíčových kolech zahřívat pneumatiky. Horko určitě přijde a my musíme rozhodně zatlačit na vývoj svého vozu.

Budeme mít trať jako Belgii, kde budeme mít dobrý balík, a Monzu, kde budeme mít speciální balík a také to zvládneme. Je to druhá část sezóny, kde musíme mít dobré závody, abychom získali nějaká vítězství a pak na konci uvidíme, jak na tom budeme."

Domenicali ujistil, že Ferrari se bude ve vývoji svého vozu nadále snažit, přestože Sebastian Vettel vede průběžné pořadí s náskokem 89 bodů na jeho úspěšnějšího jezdce, Fernanda Alonsa.

"Šampionát je samozřejmě velice těžký, jediné, o co se ale můžeme snažit, je vyhrát příštích pár závodů a pak se uvidí. Možná se Sebastian začne trápit, já vím, je to těžké, ale doufám, a pokud jim dokážeme konkurovat, pak je to z matematického hlediska stále otevřené. Naším cílem je skutečně věřit a bojovat až do konce roku."

Domenicali také sdělil, že oddělení aerodynamiky by se mohlo poučit ze zajímavého poznatku z Maďarska. Felipe Massa totiž zajel nejrychlejší kolo závodu s poškozeným zadním křídlem.

"On ztratil část zadního bočního dílu a já to zkrátka probíral s mými inženýry, protože Felipe s tím zajel nejrychlejší kolo. Když od aerodynamiků, kteří stále všechno zkoumají, slyším, že takhle je to o desetinu sekundy lepší, takže to můžeme dát na auto a pak se podívat, jak s tím auto jede, musím se smát."