Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Jezdci volají po zákazu DRS v Eau Rouge

Jezdci volají po zákazu DRS v Eau Rouge

Rychlá zatáčka by mohla být s otevřeným zadním křídlem nebezpečná.

Mezinárodní automobilová federace zvažuje, zda nezakáže používání systému DRS v zatáčce Eau Rouge. Někteří jezdci totiž vyjádřili své obavy, že by průjezd legendárním úsekem mohl být s otevřeným zadním křídlem nebezpečný.

Již dříve v sezóně FIA k podobnému opatření sáhla, když zakázala používání systému DRS v monackém tunelu.

Nyní se mluví o tom, zda k takovému kroku nedojde i ve spojení s Eau Rouge, kde jezdci dosahují rychlostí kolem 300 km/h a ztráta přilnavosti na zadní nápravě by mohla vést k vážným haváriím.

Má se za to, že Asociace jezdců Formule 1 již o svých obavách informovala FIA a záležitost tak bude prodiskutována na jejich pravidelném čtvrtečním setkání.

Navzdory těmto obavám však například Vitantonio Liuzzi z HRT prohlásil, že situace v Monaku byla nebezpečnější.

"Pro nás to s DRS bude na hraně, ale ta situace s tunelem byla trochu jiná," řekl Ital. "Důvod, proč jsem chtěl, aby to tam zakázali, byla havárie, kolo na kolo v tunelu, což mohla být skutečně vážná situace.

V Eau Rouge je to jiné. Je to otevřený prostor, není tam žádná střecha, žádné sloupy, takže by to mohla být normální závodní nehoda jako v každém normálním úseku. Pro FIA je to snazší rozhodnutí, protože v Monaku to bylo trochu víc riskantní. Ale vezmu to, jak to bude, mám rád výzvy."

Zákaz DRS v Eau Rouge by se týkal pouze volných tréninků a kvalifikace, ve kterých je používání DRS zcela na jezdcích. V závodě je vždy stanovena určitá zóna, kterou ve Spa-Francorchamps bude představovat rovinka za inkriminovanou zatáčkou Eau Rouge.