Novinky

  • 09.05.2024 Bad Z FIA odchází generální ředitelka, Natalie Robynová

  • 09.05.2024 Neutral Americký kongres vyšetřuje, proč Liberty odmítla Andrettiho

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

Facebook Instagram

McLaren letos s pasivním DRS závodit nebude

McLaren letos s pasivním DRS závodit nebude

Tým z Wokingu věří, že v jiných oblastech je možné získat víc.

McLaren vyloučil, že by do některého z letošních závodů nasadil pasivní systém dvojitého DRS. Je totiž přesvědčen o tom, že v jiných oblastech vývoje vozu je možné získat víc.

Zatímco Lotus, který v pondělí jako první z týmu představil svůj monopost pro letošní sezónu, pasivní dvojité DRS využívat chce, McLaren se rozhodl zaměřit na jiné prvky, přestože se očekávalo, že právě systém využívající změny směru proudění vzduchu v závislosti na rychlosti bude mezi týmy hojně podporovaný.

Podle členů technického vedení McLarenu je však systém pasivního dvojitého DRS příliš složitý na správné naladění, pročež se rozhodli nevěnovat mu tolik pozornosti.

Šéfinženýr stáje Tim Goss v rozhovoru pro Autosport uvedl: "Už několik sezón se na takové systémy díváme a jak jste si jistě všimli, ještě jsme s žádným nejezdili.

Není tak jednoduché správně je vyladit tak, aby fungovaly natolik efektivně, že by vám poskytly důležitý výkonnostní zisk.

S těmito systémy jsou spojeny také nevítané ztráty a jak jste si jistě všimli, v loňské sezóně je testovaly tři týmy a žádný s nimi nakonec nezávodil."

Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael podotkl, že je to nespolehlivost systémů a obtížnost jejich vyladění tak, aby se aktivovaly a deaktivovaly při jedné konkrétní rychlosti, co tým odradilo od jejich používání.

"Jsou extrémně citlivé a je velice obtížné vyladit je tak, aby fungovaly správně," řekl Michael. "Rozhodně je to oblast, která bude za nějaký čas daleko lépe prozkoumaná. Teď jsme ale na úplném začátku a jsou tu možnosti většího zisku a větší ryby, které chytat, než se dostaneme k téhle."

Dalším rozdílným prvkem vozu McLarenu od monopostu Lotusu je využití krycího panelu, který schovává schodovitý nos. Zatímco Lotus v jeho nasazení neviděl žádnou výhodu, která by vyvážila přidanou hmotnost, McLaren je přesvědčen o tom, že z aerodynamického hlediska je využití panelu výhodnější.

"Z aerodynamického pohledu byste si na autě neudělali schod jen tak pro nic, je to důsledek regulí," řekl Tim Goss. "Tak jsme to neudělali...

Je to lehký strukturální kryt. Nemá vůbec žádný strukturální význam, takže váží opravdu málo. Myslím, že James (Allison, technický ředitel Lotusu - pozn. redakce) to nechal docela otevřené v tom ohledu, jestli nakonec něco budou mít.

Když se na ten schod podíváme z aerodynamického hlediska, není to nic zásadního, abych byl upřímný, ale nese to s sebou několik malých ztrát. Jen tak pro nic byste to ham nedali, tak ho tam nedáváme."