Novinky

  • 03.05.2024 Good David Sanchez je technickým ředitelem Alpinu

  • 29.04.2024 Neutral Rozhodnutí o změně bodovacího systému bylo odloženo

  • 26.04.2024 Good Nico Hülkenberg bude od roku 2025 jezdit za Stake F1 Team KICK Sauber.

Facebook Instagram

Lotus se i letos bude snažit nasadit pasivní DRS

Lotus se i letos bude snažit nasadit pasivní DRS

V loňském roce systém testoval, ale nikdy nepoužil

Lotus se v letošní sezóně chystá nasadit systém pasivního DRS, při pondělním představení nového E21 to potvrdil technický ředitel týmu James Allison.

Stáj z Enstone svůj systém poprvé vyzkoušela při volném tréninku na loňskou Velkou cenu Německa, ani přes sérii dalších testů jej však do závodu nikdy nenasadila.

Pro letošní rok byly systémy využívající pohybu vrchní části zadního křídla při použití systému DRS zakázány, pasivní systémy, které jsou založeny na přesměrování proudění vzduchu v závislosti na aktuální rychlosti vozu však regulím neodporují.

Navzdory tomu, že se Lotusu nepodařilo systém vyladit tak, aby se deaktivoval při stejné rychlosti, kterou se vůz pohybuje při jeho aktivaci, věří Allison, že si své místo na voze během předsezónních testů najde. Na modelu vystaveném při oficiálním představení systém instalován nebyl.

"Tohle je nápad, na kterém nadále pracujeme a pasivní podstata spínání našeho zařízení znamená, že jej nevylučují poslední pravidla," vysvětlil Allison.

"Není to něco, co by bylo klíčovým prvkem vozu, ale je to něco, co by mohlo přidat na výkonnosti jako součást celkového designu."

Allison také potvrdil, že se Lotus zatím nechystá na svém E21 použít panel na zakrytí schodovitého nosu. Ten si mezi sebou týmy odsouhlasily v zájmu o zlepšení estetické stránky svých vozů, která byla se zavedením schodovitých nosů v loňském roce kritizována.

Jelikož však zmiňovaný panel nepřináší žádnou výkonnostní výhodu, zatímco přidává na hmotnosti, nemá pro tým žádný smysl jej použít.

"Je tu jedno pravidlo, které otevírá možnost pro změnu, jelikož nám teď bude dovoleno instalovat 'zkrášlující panel', který není součástí struktury vozu, na vrchní povrch nosu jakožto způsob zakrytí kachního designu, který jsme viděli v roce 2012.

Nicméně, takový panel přidá několik gramů na hmotnosti a proto je pravděpodobné, že se na auto dostane, jen tehdy, pokud tak tým získá nějakou výkonnostní výhodu."