Novinky

  • 22.07.2018 Neutral Na voze Pierra Gaslyho byly vyměněny baterie a spalovací motor

  • 21.07.2018 Good Vítězem kvalifikace pro VC Německa se stal Sebastian Vettel (Ferrari)

  • 21.07.2018 Good Nejlepšího času ve 3. tréninku na VC Německa dosáhl Charles Leclerc (Sauber)

Facebook Instagram

Kokpit musí vydržet, i kdyby na něm přistál autobus

Kokpit musí vydržet, i kdyby na něm přistál autobus

Nárazové testy Halo děsí špičkové inženýry

Je Halo pouze důkazem toho, že lidé ve FIA ​​občas něco dělají, nebo skutečně může jezdci zachránit život? Fanoušci dlouho pochybovali, že místy relativně tenký rám odolá skutečně silnému nárazu a dokonce se obávali, že samotné Halo by pak mohlo závodníkovi vážně ublížit. Toho bychom se ale bát neměli. Halo si sice týmy mohou upravit, ale každé musí projít sérií náročných testů. Šéfinženýr McLarenu Matt Morris popsal jeden z nich jako "děsivý".

"Jsou pořádně náročné," uvedl. "Je vystavováno obrovským tlakům. Bylo to těsné, rozhodně se nedá říct, že jsme přes ně protancovali. Myslím, že mi srdce vynechalo jeden úder, když došlo na statický test ze šikmého úhlu a položili nám na něj váhu londýnského autobusu. Když tomu přihlížíte, je dost děsivé vidět, kolik na něj naloží, přestože je právě na to navrženo."

Morris dokonce pochyboval, zda všechny týmy tímto testem projdou včas, aby se mohly účastnit zimních testů. Stejné pocity měl James Allison, technický ředitel Mercedesu.

"Halo není žádný mrňous, je to několik kilogramů titanu připevněných na vůz. Museli jsme udělat několik změn, abychom se ujistili, že vůz zůstane pod váhovým limitem. Ono ani nemůže být lehké, protože musí odolat opravdu velkým silám. Museli jsme posílit šasi. Nyní vydrží, i kdyby na vrcholu Halo spočinula téměř hmotnost londýnského dvoupatrového autobusu."

Allison také mluvil o důležitosti budoucího vývoje Halo, nejen kvůli aerodynamice, ale i estetice. To nesignalizuje nic dobrého o vzhledu letošních vozů, které nám budou představeny již příští týden.

reklama
reklama

Komentáře ke článku