Potvrzeno: Allison bude technickým ředitelem Mercedesu
Do práce nastoupí už příští měsíc.
Mercedes oficiálně potvrdil dohady o příchodu uznávaného technického odborníka Jamese Allisona na místo technického ředitele.
Allison dosud kromě krátkého působení v týmu Larrousse pracoval pouze pro dva týmy. Začínal v aerodynamickém oddělení Benettonu v roce 1991, ze kterého se později stal tovární tým Renaultu, ale Allison ještě před změnou odešel na 5 let do Ferrari. Tak se stalo, že byl při mistrovské šňůře Michaela Schumachera i při obou titulech Fernanda Alonsa. Poté, co se z Renaultu stal Lotus, přijal nabídku vrátit se do Ferrari jako technický ředitel pro šasi a později technický ředitel celého týmu. Na začátku loňského roku mu zemřela manželka, chtěl trávit více času s rodinou v Anglii a Ferrari se ho rozhodlo propustit a nahradit Mattiou Binottem.
Předpokládalo se, že se Allison bude chtít do F1 vrátit s některým z týmů sídlícím v Anglii a tovární tým Mercedesu se stal favoritem ve chvíli, kdy byl potvrzen odchod Paddyho Lowa, který nejspíš zakotví u Williamsu. Oficiální webová stránka týmu Mercedes informuje o zaujetí nově vytvořené pozice technického ředitele, což nejspíš odkazuje na to, že Paddy Lowe byl oficiálně výkonný technický ředitel. Allison bude v organizační struktuře týmu pod Totem Wolffem, který je jeho generálním ředitelem a zároveň sportovním ředitelem celého Mercedesu. V továrně v Brackley začne pracovat již na začátku příštího měsíce.
James Allison: "Jsem nadšený, že se opět vracím do práce. Dostal jsem obrovské privilegium a vyjádření důvěry, když mi bylo nabídnuto místo v týmu, který má za sebou tak úžasné tři sezóny. Už se těším, jak sehraji svou úlohu při zachování silné pozice Mercedesu."
Toto Wolff: "S radostí Jamese vítám v Mercedesu a už se těším na práci s ním. Náš technický tým je extrémně zkušený na každé úrovni a ve výborné pozici po zisku tří mistrovských titulů v řadě. Nebylo jednoduché najít člověka, který by dokázal posílit naši zkušenou skupinu inženýrů, dal naším mladým inženýrům prostor pro růst a zároveň přinesl vlastní vizi. James je špičkový inženýr a jsem přesvědčen, že jsme našli člověka, který perfektně zapadne do struktury vedení našeho týmu."
Allison dosud kromě krátkého působení v týmu Larrousse pracoval pouze pro dva týmy. Začínal v aerodynamickém oddělení Benettonu v roce 1991, ze kterého se později stal tovární tým Renaultu, ale Allison ještě před změnou odešel na 5 let do Ferrari. Tak se stalo, že byl při mistrovské šňůře Michaela Schumachera i při obou titulech Fernanda Alonsa. Poté, co se z Renaultu stal Lotus, přijal nabídku vrátit se do Ferrari jako technický ředitel pro šasi a později technický ředitel celého týmu. Na začátku loňského roku mu zemřela manželka, chtěl trávit více času s rodinou v Anglii a Ferrari se ho rozhodlo propustit a nahradit Mattiou Binottem.
Předpokládalo se, že se Allison bude chtít do F1 vrátit s některým z týmů sídlícím v Anglii a tovární tým Mercedesu se stal favoritem ve chvíli, kdy byl potvrzen odchod Paddyho Lowa, který nejspíš zakotví u Williamsu. Oficiální webová stránka týmu Mercedes informuje o zaujetí nově vytvořené pozice technického ředitele, což nejspíš odkazuje na to, že Paddy Lowe byl oficiálně výkonný technický ředitel. Allison bude v organizační struktuře týmu pod Totem Wolffem, který je jeho generálním ředitelem a zároveň sportovním ředitelem celého Mercedesu. V továrně v Brackley začne pracovat již na začátku příštího měsíce.
James Allison: "Jsem nadšený, že se opět vracím do práce. Dostal jsem obrovské privilegium a vyjádření důvěry, když mi bylo nabídnuto místo v týmu, který má za sebou tak úžasné tři sezóny. Už se těším, jak sehraji svou úlohu při zachování silné pozice Mercedesu."
Toto Wolff: "S radostí Jamese vítám v Mercedesu a už se těším na práci s ním. Náš technický tým je extrémně zkušený na každé úrovni a ve výborné pozici po zisku tří mistrovských titulů v řadě. Nebylo jednoduché najít člověka, který by dokázal posílit naši zkušenou skupinu inženýrů, dal naším mladým inženýrům prostor pro růst a zároveň přinesl vlastní vizi. James je špičkový inženýr a jsem přesvědčen, že jsme našli člověka, který perfektně zapadne do struktury vedení našeho týmu."

Němka Mathilda Paatz bude jezdit za Aston Martin ve FIA Academy 2026
Vozy týmu McLaren byly vyloučeny z VC Las Vegas

17.02. 2017